Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zjednosměrnit Sluneční ulici, zúžit Jaselskou na dva pruhy?

Kolín – Dopravní problémy ve Sluneční ulici či v sousední ulici 5. května. Jedny z kolínských dopravních evergreenů, které se čas od času opět vynoří na povrch, řeší se, probírají se, zkoumají se, ale řešení, které by jednoznačně vedlo ke spokojenosti všech obyvatel, se zatím nikdy nenašlo. A ono se, podle všeho, hledá také dost těžko.

17.7.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Luboš Hájek

Tentokrát se na program městské rady dostala stížnost jedné z obyvatelek Sluneční ulice na zvýšenou hladinu hluku.

„Bylo konstatováno, že po zprovoznění Teska, ABI, sídliště TPCA se logicky hlučnost této lokality zvýšila. S tímto faktem asi příliš neuděláme," řekl starosta Vít Rakušan.

Ze Sluneční ulice již v minulosti zaznívala žádost 
o umístění retardéru. „Odbor dopravy s tím nemá problém. Kdyby v ulici panovala shoda, kde má být retardér umístěn, je to otázka tří týdnů. Shoda v této ulici ale jednoznačně není," konstatoval starosta. Málokdo nechce mít zpomalovací pruh celkem logicky právě před svým domem.

Město zvažovalo také výměnu povrchu silnice ze současných kostek na asfalt. „Nový povrch by ale mohl mít ten efekt, že auta budou jezdit rychleji, a nikde není zaručeno, že se hlučnost výrazně sníží. Je pravda, že mnoho míst 
v Kolíně si nový povrch vyžaduje intenzivněji než Sluneční ulice," reagoval starosta.

Podle názoru obyvatelky by řešením problémů s hlučností mohlo být zavedení jednosměrného provozu. „Konzultovali jsme tuto možnost s dopravním inspektorátem, a ten to nedoporučuje. Ulice je velmi široká, dokonce jedna 
z nejširších, jaké v Kolíně nalezneme," řekl starosta.

„Zkrátka svou specifikací neodpovídá tomu, kde by měly být zaváděny jednosměrné provozy," dodal Vít Rakušan.

„Uvědomujeme si, že situace může být pro občany problematická, na druhou stranu rozvojem města se logicky hluk v některých lokalitách zvyšuje. Byla jednoznačná poptávka po vzniku nákupní zóny, nových bytů atd," dodává.

Podle jeho slov je vedení radnice v mlýnských kamenech. „Jsou názory nepustit do Havlíčkovy ulice ani jeden kamion. Okamžitě se objeví názor v Polepské ulici, co jsme si to vymysleli, že je třeba proudy rozmělnit, aby všechno nejezdilo Polepskou," popisuje starosta.

Občanské sdružení Kolín náš domov prosazuje dvouproudovou komunikaci mezi světelnou křižovatkou a kruhovým objezdem u Jednoty, tzn. komunikaci zúžit a udělat parkovací zóny.

„Okamžitě se objeví protireakce, že budou vznikat zácpy, že je to zpomalení dopravních proudů v rámci Kolína atd," popisuje.

Podle starostových slov jsou to logické partikulární zájmy obyvatel jednotlivých lokalit. „Snažíme se to řešit dílčími opatřeními a hledáním citlivého konsenzu. Ale je logické, že nikdy nebude stoprocentně spokojený obyvatel Havlíčkovy nebo Polepské ulice, protože by to bylo na úkor jiné lokality," konstatoval starosta.

„Už se nám v několika ulicích stalo, že zde byla žádost o retardér, ale byla nakonec vzata zpět nebo se jako ve Štítarech po čase objevilo, že si tam retardér nepřejí, protože naopak hlučnost zvyšuje. Holt některé dříve klidné lokality už asi nikdy tak klidné být nemohou," zakončil.

Autor: Jana Martinková

17.7.2013
SDÍLEJ:
Hudební program zakončila kapela Telegraf.

Kulturní přehled z Kolínska. Kam se vydáte?

Ilustrační foto

Interiéry jsou hotové, pracuje se na chodnících

U Jestřabí Lhoty se srazila dodávka s osobákem

Jestřabí Lhota – Ke střetu dvou vozidel došlo v úterý ráno na křižovatce u Jestřabí Lhoty. Řidič dodávky jedoucí od Jestřabí Lhoty nedal přednost osobnímu vozu Hyundai, které jelo ve směru od dálnice na Kolín.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Zámek Radim zve i do černé kuchyně

Radim - Zámek Radim na Kolínsku je renesanční památkou, která sloužila jako sídlo střední šlechty. Zámek se pyšní ojedinělou architekturou saské renesance, která se dochovala v původním stavu.

Kandidátní listina bez žen? Ve středních Čechách mohou voliči najít jedinou

Střední Čechy – O křesla v Poslanecké sněmovně se ve Středočeském kraji celkem – na všech 26 kandidátních listinách, které nyní voliči nacházejí ve svých poštovních stránkách – uchází 754 kandidátů, jejichž průměrný věk dosahuje 46,4 roku. Z nich je 210 žen (tedy 27,85 procenta). V jejich případě činí průměrný věk 47,1 roku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení