U nových vozů kolínské záchranné služby došlo ke generační obměně přístrojového vybavení, jak prozradil vedoucí řidič pro okres Kolín Václav Barták: „Nově vozy disponují defibrilátorem značky Corpuls a ventilátorem značky Weinmann, který zajišťuje umělou plicní, ale neinvazivní ventilaci. Dále je tu odsávačka opět od značky Weinmann, kterou používáme k různým úkonům při ošetření pacienta.“

Silnější motory a automatická převodovka

U nových vozů došlo také k navýšení výkonu z původních 132 kilowatt na 150. To by mělo zajistit lepší zrychlení vozidel ve městech. „Největší změnou je ovšem přechod z manuální převodovky na automatickou, která je v našem případě sedmirychlostní s možností sekvenčního řazení. Vůz má nyní nově moderní LED světlomety, které mají zásadně větší svítivost, než standardní systém H4, kterým disponovaly předchozí vozy,“ uvedl Barták.

Nové sanitky jsou vybaveny oddělenou klimatizací pro kabinu posádky a pro prostor pro ošetření pacienta. Vozy mají nástavbu speciálně vyvinutou pro zdravotnické záchranné služby firmou FD Servis a jsou vybaveny dostatečným množstvím zásuvek a schránek pro záchranářské vybavení, od obvazového materiálu, přes fixační pomůcky, až po pomůcky pro bezpečnost naší práce mimo vůz.

Modernizací prošel i schodolez

„Zvenčí je u výstražného vybavení novinkou kombinace červeného a modrého osvětlení společně se zvukovým zařízením od firmy Whelen. Dále přibyla pomocná osvětlení, jako jsou například pracovní světla na bocích a na zádi vozu,“ prozradil Václav Barták. Zvenčí jsou také umístěné dvě užitečné schránky. První z nich slouží jako sklad kyslíku a kyslíkové láhve, které jsou drženy v masivních litinovým držácích, odkud vnitřním rozvodem proudí kyslík přímo k pacientovi, ať už pomocí kyslíkové masky nebo přímo novým ventilátorem.

Druhá schránka slouží jako úložiště pro nezbytný prostředek, kterému se přezdívá schodolez, poskytnutý firmou Medirol. „Schodolez taktéž prodělal modernizaci v podobě zubových transportních pásů, které pro nás představují hlavní benefit v tom, že umožní mnohem lepší stabilitu při transportu pacienta i po nestandardních schodech,“ upřesnil Barták.