Podle kolínské květinářky Šárky Zelené přitom nepřicházejí pánové ve dni svátku zamilovaných výhradně pro rudé růže. „Spousta zákazníků to nechá na nás nebo řeknou, co mají jejich ženy rády. Třeba jarní květiny, a my podle toho kytici uvážeme,“ vysvětluje Šárka Zelená.

Poměrně novým trendem je takzvaný flower box, což je moderní pojetí květinové dekorace. „Je to květina v aranžovací hmotě, která je připravena v krabici. Teď je to hodně v oblibě hodně, jako každá novinka,“ říká květinářka.

Částka, kterou jsou pánové ochotni na Valentýna utratit, je velmi individuální. Podle Šárky Zelené se ceny pohybují od stovek až do tisíců. „Běžná cena kytičky je kolem tří až pěti set korun, jsou ale zákazníci, kteří za ni utratí i dva tisíce,“ vychází květinářka ze svých zkušeností.

Během Valentýna se kolínské květinářství neobejde bez výpomoci. Zájem o květiny je v tomto dni skutečně vysoký, mnozí navíc shánějí květiny na poslední chvíli. „Běžně jsme tu ve dvou, ale na Valentýna býváme čtyři. Je také větší nárůst objednávek, ale nejvíce se prodává den před svátkem a přímo na Valentýna. A někteří pánové volají i den, dva nebo týden potom,“ dodala Zelená.