Narazil do zadní části prvního vagónu a skončil na boku v poli. Nehoda si naštěstí nevybrala daň na životech.

Na sociálních sítích se ihned po nehodě objevila diskuze o tom, proč stále ještě nejsou funkční výstražná světla, která byla na přejezdu instalována téměř před dvěma lety, kdy byla v rámci zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech na této trati instalováno také dalších sedm výstražných zařízeních. Zajímavé je, že ostatní výstražná světla již mnoho měsíců fungují a projekt byl schválený již v únoru loňského roku.

Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš vysvětlil, že přejezd na silnici z Peček do obce Tatce v tom stavu, ve kterém se dnes nachází, je zabezpečený a splňuje všechny normy a předpisy provozu, i když výstražná světla nefungují. „Každý kdo absolvoval autoškolu by měl vědět, co znamenají výstražné kříže,“ řekl Marek Illiaš a dodal, že každý řidič se před překonáním přejezdu musí ubezpečit o tom, že je to bezpečné a přejezd může překonat maximální rychlostí 30 kilometrů v hodině.

Oprava. Ilustrační foto.
Výsledek uzavírky: doprava zažila kolaps

„To, že zde řidiči nerespektují dopravní značení a přejezd běžně přejíždějí v násobně vyšších rychlostech je už věc jiná,“ dodal mluvčí. O tom, že na tomto přejezdu řidiči nerespektují značku stop hovoří také lidé na sociálních sítích. „Jezdím tam každý den a je fakt, že málokdo zastavuje,“ vyjádřila se jedna z diskutujících žen. „Stává se mi často, že zastavím na stopce a auto za mnou troubí, proč nejedu nebo mě rovnou předjede,“ přitakával další účastník diskuze. „Tam by policisté vybrali hodně peněz,“ přidal svůj názor další.

Výstražné zařízení podle slov Marka Illiaše není v tomto místě v provozu z toho důvodu, že zatím neprošlo revizí a Dražní úřad nevydal povolení k jeho provozování.

„K jeho aktivaci by mělo dojít v průběhu května,“ prozradil Illiaš. Otázkou je, zda výstražná světla opravdu zlepší situaci v tomto úseku a jestli by nebylo vhodnější na tomto přejezdu nainstalovat závory. „O zřízení závor dnes neuvažujeme,“ vyloučil prozatím tuto možnost mluvčí Správy železniční dopravní cesty.

Obdobně problematický přejezd jako tento byl také přejezd mezi obcí Kořenice a odbočkou na Chotouchov. Řidiči tu taktéž nerespektovali dopravní značení a tamní přejezd patřil na Kolínsku k nejvyhlášenějším z hlediska počtu dopravních nehod. Bohužel, některé měly i ty nejhorší následky. Tam, kde to odnesly plechy, lze mluvit o štěstí.

Situaci na místě vyřešila instalace zabezpečovacího zařízení se závorami v roce 2013.

Trenér Kolína Jiří Seidl.
Seidl: Z pohledu výsledků byla pro nás sezona neúspěšná