V těchto dnech se ještě u odjezdových stání pod zastřešením osadilo několik zábradlí mezi jednotlivými stáními, která by měla výrazně zvýšit bezpečnost cestujících, hlavně dětí. Zábradlí přibude ještě na schodišti směrem k vlakovému nádraží.

Instalují se také akustické majáčky pro nevidomé, což jsou dálkově ovládaná zařízení, která nevidomým a slabozrakým lidem usnadňují prostorovou orientaci a podávají i hlasovou informaci. Umístěné jsou už také digitální tabule u odjezdových stání, chystá se přehledová tabule odjezdů u budovy vlakového nádraží. Od nynějška se také zastávka na autobusovém a vlakovém nádraží jmenuje jednotně „Kolín – Nádraží“, nikoli u městské autobusové dopravy a regionálních linek u každého jinak.

Na pořádek na autobusovém terminálu dohlíží městská policie, a to nejen na pořádek ve smyslu bezpečnosti, ale i na ten (ne)pořádek odpadkový. Zdá se, že častější přítomnost strážníků nese své ovoce, například včera po poledni bylo kolem odjezdových stání o poznání méně nedopalků, žvýkaček, kelímků či pet lahví než třeba v době před dvěma týdny. „Ano, vídám tu ženy – strážnice,“ komentovala jedna z cestujících městskou dopravou.

Kolínské autobusové nádraží bude mít do konce roku také automatickou cyklověž. Ta vyjde zhruba na 13,2 milionu korun. Většinu nákladů pokryjí dotace, město tedy podle slov místostarosty Michaela Kašpara z celkové ceny zaplatí méně než deset procent.

Kdo si dnes nechá u nádraží kolo, má ho zkrátka jen připevněné zámečkem ve stojanu, což není zrovna bezpečná úschova před zloději, vandaly ani počasím. „Tento fakt je spolu s pochopitelnou neochotou pojišťoven pojistit kola na volných prostranstvích a ve společných úschovnách na dostatečnou hodnotu jednou z vážných překážek rozvoje cyklodopravy,“ říká místostarosta Kašpar. Lidé se pochopitelně obávají kvalitnější, draží kolo nechat takto venku a nejsou to jen kola, ale také přilby nebo reflexní vesty, které vlastně není kam odložit. Výsledkem tedy je, že člověk raději jede autem.

Až bude stát cyklověž, nebude to už nutné. Cyklověž bude představovat plně automatický samoobslužný systém s 24 hodinovým provozem. Umožní bezpečné uložení nejen kola včetně cyklistického vybavení, ale bude možné si s kolem uschovat třeba i nákup, jiné zavazadlo apod. „Systém ukládání a výdeje jízdních kol zabrání vlivu počasí na kola a přístupu třetích osob k nim, bude řízen softwarem s informačními výstupy o procesu manipulace s koly a jejich umístění,“ dodal místostarosta.

Kolíňák Michal Vízner přiznal, že ani moc nevěřil, že cyklověž nakonec opravdu bude. „Tak až ji otevřou, tak si tam dojedu s kolem třeba jenom tak, abych si to vyzkoušel,“ smál se.