„Realizace pak bude záviset na spolupráci se Středočeským krajem a Krajskou správou a údržbou silnic, protože v ulicích Jana Kouly a Zborovské vede krajská silnice druhé třídy,“ uvedl místostarosta Tomáš Klinecký.

A proč se město rozhodlo právě pro 'kruhák'? Proč se provoz na frekventované křižovatce nevyřešil semafory? „Prvním důvodem bylo porovnání obou možností, z něhož vzešla jako křižovatka s plynulejším provozem ta okružní. Druhým důvodem je, že křižovatka má pět ramen, což je pro semafory nikoli neřešitelné, přesto značná komplikace,“ vysvětlil místostarosta.

Světla by vyžadovala velké stavební úpravy, především vybudování odbočovacích pruhů a zábor dalších pozemků. „Město sice vlastní přilehlé zelené pásy a ZZN, od nádraží a od náměstí ale není kam odbočovací pruhy umístit,“ dodal.