U Kutnohorské ulice by mělo jít nejen o opravy povrchů silnice a chodníků nebo osvětlení, zásadním bodem projektu je rekonstrukce křižovatky u úřadu práce. „Zatím vše nasvědčuje tomu, že tam bude kruhový objezd. I z dopravních simulací vychází, že by toto řešení mělo přispět k plynulosti dopravy,“ uvedl Michael Kašpar, podle kterého se rondel na místo vejde.

„Bude trochu jiný, neměl by mít střed se zelení, bude částečně pojezdový. Osobní auta pojedou okolo, ale bude-li projíždět třeba kloubový autobus, může střední částí projet, nebude zvýšená. Vše se proměřilo, směrem ke klášteru je široký chodník, který lze zúžit,“ vysvětil starosta.

V Kutnohorské ulici se kromě zeleně, která není ve špatném stavu, bude řešit zároveň i stání pro autobusy a propojení s parkem. Ten podle městského architekta Davida Mateáska ve své současné podobě nenabízí možnosti aktivit, ani k nim nevybízí.

„Vstupům do parku chybí patřičné ztvárnění. Vztah k významným budovám v okolí, například k přilehlému městskému divadlu, je žalostný,“ poznamenal architekt s tím, že v současné době je Komenského park spíš jen průchozím místem.
S tím by si ale architekti v soutěži měli poradit.

Park se mohl proměnit například v městskou zahradu s obnoveným zahrazením a možností otevíracích hodin. Patřit by k ní mohly byliny, tiché vodní zrcadlo, promenáda podél kláštera nebo velké trávníky. „V místě panoramatického výhledu s dominantou chrámu je navržena kavárna. Jižně od konventu je koncipován ovocný sad. Hlavní brána do zahrady z Kutnohorské ulice je součástí piazzety z kolínské dlažby,“ řekl architekt Jakub Chvojka.

Vstup z Kutnohorské ulice podle názoru některých místních lidí hyzdí podzemní kontejnery. Ty ale přemístění nečeká. „V době udržitelnosti dotace určitě ne. Chtěli jsme je umístit na roh Smetanovy a Zahradní ulice, jenže tam byly sítě a přeložka by stála velké peníze,“ vysvětlil kolínský starosta.