"Od 6. září 2021 do 31. října 2021 budeme současně pracovat na dvou úsecích proti sobě. První přibližně 1340 metrů dlouhý úsek opravíme mezi odbočkou na Kaňk a odbočkou na Hlízov a to včetně křižovatky. Současně směrem od Čáslavi opravíme 480 metrů silnice od čerpací stanice Shell až za MÚK Nové Dvory. Opravovat se bude za provozu po polovinách vozovky a jezdit se bude volným jízdním pruhem s kyvadlově řízenou dopravou," uvedl Buček.

Zbývající úseky by pak měly přijít na řadu na začátku 2. čtvrtletí příštího roku. Aktuální předpoklad je podle Bučka duben 2022. "S ohledem na intenzitu provozu na této významné komunikaci I. třídy musí řidiči počítat se zdržením a tvorbou kolon, zejména v dopravně vytížených časech," zdůraznil mluvčí.

Zhruba čtyřkilometrový úsek hlavního tahu se bude opravovat od křižovatky se silnicí třetí třídy na Starý Kolín až po most ev.č. 38-044 a to včetně pravé větve MÚK Nové Dvory. Opravu bude realizovat společnost Silnice Čáslav, s.r.o, která zakázku vysoutěžila za 66,9 milionu korun bez DPH.

Řidiči znalí regionu tak s největší pravděpodobností budou od pondělka jezdit po alternativních trasách. Jedna z nich vede přes obec Hořany a dále Červené Pečky. Jenže nejenže zdejší silničky nejsou uzpůsobeny pro zvýšený nápor automobilové dopravy, samotné je čeká oprava. V havarijním stavu je totiž most přes Hořanský potok. Jeho oprava, jehož součástí bude i sanace nosné konstrukce a výměna stávajícího mostního svršku, si ale vyžádá zhruba tříměsíční uzavírku. Hořany tak budou v té době neprůjezdné a náhradní spojnice Kutná Hora - Kolín zcela pasé. Stavba se měla realizovat ještě v tomto roce, nakonec se ale zpozdí.

V Hořanech se ale nyní dodělávají chodníky a dopravu bude nutné zřejmě nějaký čas řídit kyvadlově semafory. "Jednáme o tom, aby práce mohly probíhat i v noci, aby omezení trvalo co nejkratší dobu. Je nám jasné, že většina obyvatel Kolína i Kutné Hory bude v době uzavírky na osmatřicítce jezdit přes naši obec," uvedl uvedl starosta Miskovic Petr Henčl, pod které Hořany spadají.

Oprava je nutná, tvrdí ŘSD

"V současné době se na povrchu komunikace vyskytují podélně vyjeté koleje, divoké, podélné a rozvětvené praskliny, drobné výtluky, dochází ke korozi obrusné vrstvy a vytláčení asfaltových vrstev do stran. Povrch komunikace je postižen výspravami. Na základě výsledků diagnostiky tak dojde na obnovu krytu a sanaci okrajů vozovky. Součástí stavebních prací je i oprava stávající silniční kanalizace v prostoru mimoúrovňového křížení silnice I/38 se silnicí I/2," popsal Buček opravy s tím, že se počítá i s dosypáním krajnic, odvodněním komunikace, výměnou směrových sloupků, svislých dopravních značek a obnovou vodorovného dopravního značení plastem.