„Už teď je u nádraží problém zaparkovat, natož až se uzavře celé parkoviště. Nebude to jen o tom, že tam budou auta kroužit a hledat místečko, ale pochopitelně auta nasoukají, kam to jen půjde, a pak bude problém i jenom projet,“ soudí Milan Sehnal.

K uzavření parkoviště by mělo podle slov mluvčí radnice Ivy Blümelové dojít zhruba v polovině ledna, záleží, jak bude stavebním pracím přát počasí. „Harmonogram stavby pro rok 2018 i s ohledem na přidělené dotační prostředků velmi napjatý, proto budou zahájeny přípravné práce na rekonstrukci kanalizačního řadu v celém rozsahu posledních etap výstavby již nyní,“ vysvětlila mluvčí.

Město na modernizaci autobusového nádraží získalo dotaci 45 milionů na uznatelné náklady projektu. Veřejnou soutěží se cena oproti projektové dostala níž, takže se radnici následně podařilo do uznatelných nákladů postupně dostat i práce, které se tam původně nevešly. „Celkově tedy bude město k dotaci doplácet méně,“ shrnul místostarosta Michael Kašpar.

V souvislosti s blížícím se uzavřením parkoviště prosí radnice o toleranci mezi řidiči. Ne všichni lidé, kteří míří na vlak, mají totiž možnost dopravit se k nádraží hromadnou dopravou.

„Prosíme kolínskou veřejnost, spádové obce, cestující, dopravce, zákazníky a zaměstnance Českých drah, SŽDC, České pošty, Katastrálního pracoviště Kolín, provozoven a výrobních areálů o toleranci a pochopení omezení vyplývajících z dalšího průběhu výstavby nového autobusového nádraží. Prosíme kolínské občany, kteří parkují automobily v blízkosti nádraží za účelem dojíždění do zaměstnání, aby zvážili možnost využití městské hromadné dopravy a umožnili touto solidaritou zaparkovat na omezeném počtu míst řidičům ze vzdálenějších lokalit závislých pouze na použití auta nebo spojích regionální dopravy,“ upřesnila Iva Blümelová.

V okolí nádraží samozřejmě zůstanou další parkovací místa, ale nebude jich mnoho a bude o ně pochopitelně boj. Parkovat bude nadále možné na ploše mezi obchodním centrem Futurum a katastrálním úřadem, na novém parkovišti naproti Futuru a v omezené míře také v přilehlých ulicích. „A tam právě bude asi docela náročné se s autem proplétat,“ dodal další z řidičů Petr Hanák.

O přesném termínu uzavření parkoviště bude radnice ještě informovat. „Velmi si uvědomujeme nepříjemnosti, které toto omezení způsobí, obzvlášť nyní v zimním období. Omlouváme se za komplikace a děkujeme za pochopení,“ dodala mluvčí radnice.

Cílem celé modernizace je zbavit tento komplex dopravního uzlu – autobusového a železničního nádraží – atmosféry vnitroměstské periferie a proměnit ho v důstojnou vstupní bránu do města. Modernizace by měla také usnadnit přestupy mezi vlaky a autobusy a zjednodušit orientaci cestujících i dopravců.

Město u nového moderního terminálu plánuje i třešničku na dortu, jíž by měla být parkovací věž pro jízdní kola. Bude se jednat o automatickou cyklověž na 118 kol.