Jedná se o vozidla, která sjela z výrobní linky v historickém okamžiku 28. února 2005. Po devět let pak světle modrá Toyota Aygo, červený Peugeot 107 a žlutý Citroën C1 zdobily prostranství před továrnou. Až v minulém roce je nahradila trojčata nové generace.

„První trojčata vyrobená v naší továrně jsou symbolickým milníkem naší historie. Všichni, kdo start výroby v roce 2005 pamatujeme, na ně pohlížíme s trochou nostalgie. Jsme proto moc rádi, že jsme je mohli darovat Národnímu technickému muzeu," říká prezident TPCA Kenta Koide.

Společně s prvními třemi vozy se do muzea stěhuje i „Tunning Aygo", červenobílý speciál, který má rozměrné výklopné dveře otevírající se ve stylu lambo (od předního sloupku nahoru) či impozantní 18 palcová litá kola.

„Jsme potěšeni, že všechna tato auta budou trvale uchována v našich sbírkách," řekl vedoucí silniční a lodní dopravy muzea Petr Kožíšek.