„Zaměstnanci si mohou přijít až na 29900 korun. Další novinkou je zavedení nového jednorázového bonusu za množství vyrobených aut 3800 korun. Od začátku nového směnného režimu v prosinci tohoto roku budou zaměstnanci dostávat nový příplatek ve výši 300 korun měsíčně," řekl Pavel Beneš, manažer podnikových záležitostí a vnějších vztahů.

Průměrný příjem výrobního operátora tak celkově vzroste zhruba o 2 300 korun. Součástí dohody mezi TPCA a odbory je i prodloužení Konta pracovní doby.

Průměrná mzda na dělnických pozicích postupně vzroste na 32 500 korun, uvádí TPCA.

Odbory: Dohoda je nejvyšší možný kompromis

Také předsedové odborových organizací v TPCA vnímají dohodu jako nejvyšší možný kompromis. „Letošní kolektivní vyjednávání přineslo několik zásadních bodů. Jako hlavní nevidím tentokrát pouze mzdy, ale přechod na nový osmihodinový směnný režim, senior program a zaměření na ergonomii," říká předseda ZO OS KOVO při TPCA Ivo Navalaný a stejné priority vyzdvihuje i předseda TPCA ASO Kolín Imrich Rezek a Petr Bíba předseda NOÚ.

Odboráři rovněž přijali i prodloužení Konta pracovní doby. „Nové podmínky pro fungování Konta pracovní doby jsou výrazně výhodnější pro zaměstnance, a proto jsme souhlasili s jeho prodloužením," dodává Bíba.

Vyjednávání bylo dlouhé

Letošní vyjednávání nové podoby kolektivní smlouvy trvalo skutečně dlouho. "Vyjednávání bylo letos velmi dlouhé a náročné, ale jsem přesvědčený, že jsme dospěli k velmi dobré a komplexní dohodě, která řeší nejen mzdy, ale také další důležité oblasti jako je směnný režim, ergonomie a pracovní podmínky. Věřím, že i nárůst mezd bude pro zaměstnance pozitivním signálem, říká personální ředitel TPCA Jan Pešek.

Uzavřením kolektivní smlouvy podle jeho slov však společná práce s odbory nekončí. "Budeme se nadále pravidelně setkávat a pracovat na dalších důležitých tématech jako je sociální program nebo motivace a rozvoj zaměstnanců," dodal Pešek.

V TPCA se pracuje v osmihodinových směnách

Osmihodinové směny dohodla automobilka s odbory již na konci dubna, slibují si od toho snížení zátěže zaměstnanců. Platit bude novinka od prosince. 

Podle Pavla Beneše to znamená kratší směny, delší odpočinek mezi nimi, lidé budou pracovat na ranní a odpolední směny. „V kolektivním vyjednávání, které v automobilce probíhá od konce ledna, bylo dohodnuto i zavedení senior programu, společné řešení ergonomické zátěže zaměstnanců, zvýšení víkendového příplatku a další body," řekl Pavel Beneš.