Jolana Burešová vsází na moderní hudbu

Jolana Burešová se svojí mladší současnou kolegyní, ale zároveň pořád i svěřenkyní z Tanečního klubu Kocour Modroočko, sází na moderní hudbu, kostýmy a filmové propojování pomocí velkoplošné projekce. Tu tentokrát obstaraly otázky směřované na pedagogy školy včetně ředitele Michala Dubnického a týkající se pohádek oblíbených a neoblíbených, milovaných i nenáviděných postav, názor na Disneye a další pokládané s upřímností samotnými dětmi. Po těchto vstupech se pak na plátně objevil název a tvůrce choreografie.

 Ty sahaly od dívenek tančící s plyšáky či skřítky z filmu Ať žijí duchové přes Červenou Karkulku až po květiny vyrostlé z květináčů nebo velkou svatbu několika nevěst a ženichů. V druhé polovině večera zatančily nejprve maminky, poté break dance klienti Dětského domova se školou v Býchorech a následovala taneční sonda do chování dnešní počítačové a facebookové mládeže nazvaná Příběh opravdového teenagera, možná zárodek dalšího celovečerního tanečního představení, kterých má Jolana Burešová se svými spolupracovníky na kontě již několik. Na úplný závěr se na plátně objevil nápis přející krásné prázdniny, z reproduktorů zpívala Hana Zagorová „ahoj, léto, ahoj prázdniny" a z pódia létaly do hlediště nafukovací balónky. „Přejeme vám krásné prázdniny," dodala ještě Jolana Burešová od mikrofonu.

Po Letohrátkách přišel Baletní večer

Druhá část Baletního večera měla celkem dvacet čtyři bodů, a to ještě dva taneční výkony nahradil video záznam a jeden pro onemocnění protagonistky odpadl úplně. Na rozdíl od předchozích Létohrátek, kde se prezentovaly pedagožky stejné školy Jolana Burešová a Zuzana Filipová především scénickým tancem velkých skupin, tentokrát šlo především o baletní kroky a to pod vedením Jany Haššákové a Lucie Sukové, v rolích hostů zatančili svěřenci Dagmar Veselinovičové ze Základní umělecké školy z Neštěmic.

 Ještě než se publiku představily pedagožky, otevřely večer dva tance z baletu Korzár a v podobném duchu se nesl celý program – tančilo se na hudbu Fryderyka Chopina, Schubertův pochod, Oskara Nedbala, Bohuslava Martinů, Ludviga Van Beethovena, ale i na kdysi populární Plzeňáky nebo lidové motivy. Dvojice moderátorů často připomínala, který tanec získal už nějaká ocenění na různých stupních soutěží. Druhou polovinu večera pak zaplnila taneční variace na hudbu Andrewa Lloyd Webera z muzikálu Kočky včetně kočičích kostýmů, do níž se zapojilo několik věkových skupin tanečnic. Coby úplná tečka pak následovalo rozloučení s absolventkami prvního stupně studia Karolínou Nedbalovou a Alžbětou Tvrzníkovou.