Za návrhem současné podoby kolínské stavebky však stojí dnes již bývalý student Patrik Kučera. Ten fasádu vymyslel pro soutěž - tzv. studentskou odbornou činnost. „Tam uspěl v celostátním kole, kdy měli studenti navrhnout, jak by si představovali svoji novou školu,“ řekl ředitel školy Jindřich Synek.

Tři barvy mají potom znázorňovat cihlu, beton a slunce. Ne všichni Kolíňáci ale netradiční barvu uvítali – třebaže jiní novou fasádu za tak netradiční nepovažovali – bílé, šedé a červené obdélníky zdobí již bytový dům v Roháčově ulici v Kolíně.

Ředitel školy Jindřich Synek ale s kritikou nesouhlasí. „Já na to reaguji tak, že se o škole mluví, Kolíňáci aspoň vědí, že existuje stavební škola. Doposud jsme byli šedivá budova, kterou nikdo neregistroval. Teď na ni fasáda upozorní,“ řekl.

Ředitel ani nechápe argumenty, že se moderně vypadající omítka nehodí do historické části města. Hlavně v tom ohledu, že Pražskou ulici za historickou část města v prvé řadě nepovažuje. „Kolem dokola tady žádnou historii nevidím. Až tady bude nová zeleň, nová silnice s ostrůvky na parkování, tak ten dojem bude vypadat úplně jinak, než ve stávajícím prostředí nedodělané silnice,“ řekl k aktuální rekonstrukci Pražské ulice.

Návrhy architekta

Městský architekt David Mateásko má ale oproti řediteli školy rozdílný názor, výsledná podoba se mu nelíbí. Na diskuzích navrhoval tlumenější barvy, nebo monochromatické řešení. „Neobjevovaly by se tam ornamenty, ale vytvořily by se celky, které by odpovídaly délce fasád domů na opačné straně ulice. Takhle to je dlouhá škola s hodně výraznou omítkou,“ řekl. Budova tak do ulice přímo křičí, poznamenal.

Právě stávající prostředí nedodělané ulice, o kterém hovořil ředitel kolínské stavebky, by se mělo relativně brzy změnit. Pražská ulice, kterou vedení města označuje za vstupní bránu do města, prochází poměrně nákladnou a dlouhou rekonstrukcí. Výsledkem by měla být nová silnice, cyklostezka, chodníky, zeleň, městský mobiliář.

Celá rekonstrukce silnice v délce od Modrého bodu až po Náměstí Republiky vyjde městskou kasu na zhruba 42 milionů korun. Původně se počítalo s částkou kolem 30 milionů, oproti projektantské ceně se ale potřebná částka vyšplhala více kvůli špatnému stavu sítí pod silnicí.