Promrzlí i nadále čekají v nevytopených čekárnách na své spoje. Pokud se jich vůbec dočkají, mohou počítat minimálně s hodinovým zpožděním. V tom lepším případě. Některé vlaky totiž stále nejezdí.

Výluky způsobené sněhovou kalamitou měly již skončit. Což se ale nestalo.

Lidem, kteří nemají možnost zvolit jiný druh dopravy, už pomalu dochází trpělivost. „Státní podnik no, tak není čemu se divit. A na tento s prominutím bordel jdou naše daně. Už fakt nemám slov,“ rozčiloval se starší cestující, který více než hodinu podupával na otevřené zastávce bez čekárny v Kolíně Zálabí.

Naprosto stejná situace panovala i na jiných zastávkách. Reakce cestujících byly téměř totožné. „Když nejezdily vlaky po víkendu, tak se to dalo pochopit. Kalamita byla všude. Ale tohle už je i na mě moc,“ posteskla si další cestující Jana s tím, že to co se stalo ve středu ráno byl vrchol všeho.

„Čekala jsem v Libici na vlak do Nymburka. Nejprve nahlásili 30 minut zpoždění, poté ho navýšili na 60. Po hodině nahlásili, že ve stanici mimořádně zastaví rychlík. Místo normálního vlaku ale přijel motoráček s jedním vagónem, který praskal ve švech. Když se nám na zastávce otevřely dveře, nebyla vůbec šance nastoupit. Prostě už nebylo kam. Tak se zase dveře zavřely, všichni cestující se z peronu vrátili zpět do čekárny a vlak pokračoval dál na Poděbrady. Tak si tak říkám, jestli už si z nás nedělají nádražáci legraci,“ ukončila své vyprávění Jana.

Proč se situace po několika vůbec nezměnila a neustále dochází ke zpoždění některých spojů se nám pokusil objasnit tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

„Problémy máme s pantografickými soupravami. Odřeknuty byly některé vlaky z Prahy do Českého Brodu. U těchto vlaků dochází ke zkratům. Je tam vysokonapěťová část a vlakem teče 3 000 voltů. Ve chvíli, kdy se do této vysokonapěťové části dostane sníh, stane se z něj voda a ta vyzkratuje celou tuto část. Celá takto postižená část se musí vyndat a být nahrazena novou. Tato veliká oprava stojí jednak nějaké peníze a vyžaduje také nějaký čas,“ upřesnil Petr Šťáhlavský, s tím že spoje mohou být zrušeny kdekoliv a kdykoliv. "Dochází k tomu nejen u nás, ale i v celé Evropě. A můžou to být jakékoliv spoje, nejenom ty vlakové," doplnil.

O tom, zda nejedoucí spoj nahradí rychlík, rozhoduje dispečer z tepla své kanceláře. Možná proto zapomněl, že v zimě taky mrzne a občas padá sníh.