Otevřeme dveře a nestačíme se divit. Desítky čertíků vnejpestřejších kostýmech vyrobených šikovnými maminkami. „Padají mi rohy,“ stěžuje si malý Jiřík. „Jé, já nemám kopyto, honem,“ pospíchá malá Stázka.

Paní učitelka– energická čertice sdětmi domlouvá poslední podrobnosti. „Čert vpekle spí, budeme mít zhasnuto a až se návštěva objeví, vyskočíme a postrašíme je. Potom předvedeme tu naši písničku,“ udílí pokyny.

Na jakou návštěvu se tak pilně děti připravovaly a tolik se těší? Do sendražické školky přijela desetičlenná delegace zpartnerských mateřských škol zŘecka a Turecka. „Díky jednomu zrodičů, Jiřímu Tvrzníkovi, se nám podařilo se zapojit do mezinárodního projektu podpory spolupráce škol,“ vysvětluje ředitelka Ivana Březinová. Realizace projektu je rozplánovaná do dvou let a během této doby se předpokládá dvanáct výjezdů do zahraničí přímo do partnerských škol.

„Tento týden přicestovali učitelé zřeckých a tureckých školek do Kolína. Byli slavnostně přijati na kolínské radnici, seznámili se shistorií města a prohlédli si památky. Jedno odpoledne prezentovali svoje mateřinky a svoji práci vnich formou projekce. Konala se ibeseda,“ vysvětluje Jiří Tvrzník.

Jak vypadá komunikace, není jazyková bariéra překážkou? Nahodilý pozorovatel je překvapen, sjakou lehkostí se zapojují řecké učitelky do čertovských aktivit dětí. Informace, které si potřebují vyměnit dospělí, se formulují vangličtině.

Děti návštěva nezaskočí už vůbec. Jsou naprosto přirozené. Navíc je vidět, že je nepřekvapuje ani používání cizího jazyka. Výsledky působení Sidiky, turecké asistentky vsendražické mateřince, a návštěvy hodin angličtiny vsousední škole jsou znát. „Téma projektu, kterým je představení cizího jazyka vpřijatelné formě, tedy učení děláním a nápodobou se tady zkouší uangličtiny a výsledky jsou znát,“ raduje se Ivana Březinová.