Kolínsko – Zanedbávat svého plechového oře se jen tak nevyplatí. A proč mu nevěnovat v poklidné době dovolených extra pozornost?
Může se vám to vyplatit v podobě klidné jízdy a dokonce ušetřit peníze za pokutu. Právě ta na vás čeká, když vám propadne technická kontrola a zastaví vás policejní kontrola.

Na Kolínsku to policisté zažívají prakticky denně. „Problém propadlých technických kontrol řešíme velmi často,“ řekla Martina Fejfarová, mluvčí kolínských policistů. „Skutečně to je problém, který velká spousta řidičů neřeší,“ dodala.

Rozhodně se nedá říct, že by řidiči měli důvod kontrolu zanedbávat. „Často narážíme na problémy hlavně s brzdami nebo čepy,“ řekla Jana Chlumská ze stanice STK v Sendražicích u Kolína. Další technické nedostatky pak mohou řidiči mít například ve světlech.

Paradoxně jsou „vymazlenější“ starší ročníky aut. „Třeba trabant projde často snadněji, protože to není užitkové auto, ale mazlíček, kterému se majitel věnuje,“ řekla Jana Chlumská. Naproti tomu se sotva několik let starému automobilu tolik pozornosti nedostane, protože je ryze užitkové.

Otázky pro stanice technické kontroly
1. Kolik stojí technická kontrola a měření emisí?
2. Jak dlouho se čeká? Musí se zákazníci objednávat?
3. Jak dlouho trvají kontroly?
4. Jaké jsou nejčastější závady, se kterými se setkáváte?
Stanice technické kontroly Kolín, Sendražice
1. Technická kontrola osobních automobilů stojí 560 korun.
Pro skupinu N1, což jsou třeba kombíky s přepážkou, zaplatíte rovných 600. Měření emisí stojí u benzínu 415 korun, u naftových motorů 595.
2. Stanice zákazníky neobjednává, doba čekání je různá, záleží na spoustě faktorů. Můžete přijít na řadu hned nebo čekat zhruba hodinu.
3. Technická kontrola trvá dvacet minut ze zákona. Na měření emisí strávíte čtvrt hodiny.
4. Stanice má zkušenosti s častými problémy s brzdami nebo čepy.
Stanice technické kontroly, Velim
1. Za prohlídku pro státní technickou kontrolu zaplatíte také 560 korun za osobní auto, stejně tak za skupinu N1. Měření emisí vás bude stát 420 korun u benzínových motorů, u naftové varianty budete muset připlatit, dáte 560 korun.
2. STK Velim neobjednává, zákazníky obsluhují v pořadí, v jakém přijedou. Čekací doba nebývá nikterak dlouhá.
3. Technická kontrola trvá dvacet pět minut, měření emisí obvykle deset.
4. Nejčastější problémy mají auta na technické kontrole s brzdami nebo nevhodnou vůlí v kolech.
TRILOBIT REAL, pobočka Tuklaty
1. Pokud na státní technickou kontrolu přijedete do Tuklat, zaplatíte za ni 570 korun. Emise jsou o něco dražší, za benzínový motor si účtují 520 korun, za naftový dokonce 620 korun.
2. Ani tady neobjednávají, zákazníky obsluhují postupně. Nebývá ale žádný problém s čekáním, maximum, co řidiči obvykle čekají, je něco málo přes hodinu.
3. Technickou kontrolu budete mít za sebou zhruba za půl hodiny, emise trvají dalších dvacet pět minut.
4. Podle zkušenosti STK v Tuklatech má hodně řidičů v nepořádku brzdy.