Inkriminovaných míst, ve kterých je překračování padesátky zcela běžným jevem, je hodně, poměrně často se hovoří například o Ovčárecké ulici. „Rád bych tu radar viděl například k večeru, kdy se ze silnice stává závodní dráha. Nadjezd je prostě odpalovací rampou a bezpečně přejít silnici je takřka nemožné,“ říká člen komise Jan Pešek. Ten upozornil i na fakt, že při přecházení poblíž prodejny zverimexu u 6. základní školy chodci nevidí směrem k novému mostu a šanci vidět je nemá ani projíždějící řidič. Pokud jede padesátikilometrovou rychlostí, je naděje, že stihne dobrzdit. Když se ale řítí osmdesátkou, šance téměř mizí. Předsedkyně komise Věra Čmejrková připomněla i ten fakt, že chodci si dost často pro překonání vozovky vybírají místa mimo přechod, ačkoli v bezprostřední blízkosti jsou přechody hned dva.

K tomu se váže i další problém, tentokrát školních dětí. Městští strážníci se snaží, aby se provoz brzdil co nejméně, a tak vytváří skupinky chodců, kterým pak zastaví dopravu. Jenže u přechodů nemohou patrolovat celé dny. Obvykle je lidé vídají odcházet krátce před osmou, tedy v době, kdy už všichni školáci mají sedět ve svých lavicích. „Když ale běží prvňáček, který zaspal a jde pozdě, kličkuje mezi auty strašlivým způsobem,“ připomněla Věra Čmejrková. „My víme, že pozdní příchod není taková hrůza, jako kdyby ho něco porazilo. Ale to dítě to neví,“ dodala.

Šéf městské policie v této souvislosti prozradil záměr, který je zatím sice v plenkách, ale měl by se pokud možno co nejdříve dostat na program jednání městské rady. „Připravujeme možnost, že by se pro práci na přechodech využily i civilní osoby,“ nastínil Prokeš. Šéf městské policie v této souvislosti prozradil záměr, který je zatím sice v plenkách, ale měl by se pokud možno co nejdříve dostat na program jednání městské rady. „Připravujeme možnost, že by se pro práci na přechodech využily i civilní osoby,“ nastínil Prokeš.