Peníze se hodí

„Protože si sám sleduji stav plynoměru a čísla si zapisuji, vím, že mám u plynárenské zhruba patnáct tisíc korun přeplatek. Loňská zima byla mírná, tak se dalo ušetřit,“ vysvětluje Václav Prokůpek a dodává: „Představte si, platím z důchodu dva tisíce šest set měsíčně jako zálohu a když vím, že jsem částku nevyčerpal, chci ji vrátit dřív než za rok a půl. Peníze se hodí.“

Proto se zákazník akciové společnosti Středočeské plynárenské obrátil na kolínskou obchodní kancelář. „Špatně chodím, pohybuju se jenom o francouzských holích, tak jsem si našel na poslední faktuře telefonní číslo, kam se obracet s dotazy. Od minulého pondělka mi to tam nikdo nebere. Nechám to zvonit, i pětadvacetkrát, a nic. Zkusil jsem i číslo z telefonního seznamu, údajně snad na vrátnici, také nic,“ líčí svoje zážitky z telefonování.
Marné vyzvánění telefonu v obchodní kanceláři v Kolíně, která podle informací na jejich webových stránkách poskytuje komplexní poradenskou činnost, může potvrdit i Deník. Ve středu 1. srpna jsme to dopoledne také zkoušeli neúspěšně. Tisková mluvčí Středočeské plynárenské Simona Hladíková problémy s fakturací vysvětluje přechodem na nový systém odečtů. Společnost ale podle ní nijak nepochybila. Zákonná lhůta, v rámci které se musí provést odečet a vyúčtování, je osmnáct měsíců.

Dostatečné info?

Také tedy na své peníze čekáte? Zatím nezbývá než být trpělivý. Ale údajně se blýská na lepší časy. „V loňském roce jsme provedli zároveň se změnou zákaznického systému i optimalizaci odečtových tras tak, aby práce odčítačů v terénu byla optimálně rozložena po celý rok. Po loňské změně se tak nyní každý zákazník z kategorie domácností dostane do ročního cyklu vyúčtování,“ vysvětluje Simona Hladíková.

Zároveň uvádí, že veškeré telefonické dotazy vyřizuje zákaznická linka. Obchodní kancelář, kam volal Václav Prokůpek i naše redakce, prý vyřizuje jenom záležitosti zákazníků, kteří přijdou osobně. „Změnu telefonního čísla od nás zákazník dostává na veškerých tiskovinách, které od STP obdrží. Za poslední měsíce to bylo mimo zálohových faktur i oznámení o liberalizaci trhu, které každý zákazník dostal na konci roku 2006,“ sděluje tisková mluvčí.

„Otázkou zůstává, zda–li změny nešly urychlit ve prospěch zákazníků a zda–li oznámení o změně zákaznické linky bylo dostatečné,“ konstatovala Jaroslava Ševčíková, dcera Václava Prokůpka.