Co pít a nepít?

Nejvhodnější pro doplnění tekutin je voda, zejména minerální, která dodá tělu i potřebné prvky, jako jsou právě sodík a hořčík. Minerální vody stačí denně vypít 1 až 1,5 l, zbytek může být voda nebo jiné nápoje. Doporučuje se je střídat kvůli jejich různému obsah minerálů a měly by tvořit jen jednu třetinu přijímaných tekutin.

Vhodné jsou zejména ovocné, zelené nebo slabé bylinkové čaje.

Nápoje uměle sycené kysličníkem uhličitým mohou při časté konzumaci vést k pocitu nadýmání, a z toho důvodu k falešné ztrátě pocitu žízně, i když přísun tekutin není dostatečný.

Nezapomínejte, že děti jsou citlivější na nedostatek přísunu tekutin, i když potřeba jejich pitného režimu je úměrná věku a jejich hmotnosti. Pitný režim dětí by měl obsahovat především neperlivou stolní vodou, ovocné šťávy ředěné vodou, ovocné, zelené nebo slabé bylinkové čaje a mléčné nápoje.

Kávu a silný černý čaj nezapočítáváme do celkového příjmu tekutin, protože ve svém působení organismus odvodňují a pro obsah kofeinu nejsou také vhodné.

Podobně nevhodné jsou alkoholické nápoje.

Stejně tak se nedoporučují sladké limonády, obsahují jednoduché cukry a zbytečně zvyšují energetický příjem, což může mít vliv na zvyšování hmotnosti.

Koncentrované ovocné džusy bývají často také s obsahem cukru, ale obsahují vitamíny, minerální látky a někdy i vlákninu. Je dobré je pít ředěné vodou, ředěním také snížíme působení ovocných kyselin.