Svérázný Karel Braunstein z Opatovic je totiž kapitánem kolínské kriminálky ve výslužbě. V oblečení, které si nezadalo s pravým Texasanem, se vydával po stopách násilné trestné činnosti.

Od policie, kde strávil třiatřicet let, však letos v březnu odešel a nyní má dostatek na času na koníček, kterému se léta věnoval jen po večerech nebo sem tam o volném víkendu - modelaření. Staví modely historických lodí. Tedy jejich přesné kopie.

O okolnostech svého odchodu z policejních řad Karel Braunstein příliš mluvit nechce. „Prostě už to nešlo vydržet. To víte, nový služební zákon a poměry v policii vůbec,“ zůstane strohý.

Zato když řeč stočíme na středověká plavidla, okamžitě se mu rozváže jazyk. „Báječně si u toho odpočinu,“ říká.

Specializuje se na stavbu historických plachetnic a to v období od 19. století do hlubokého středověku. „Tyto modely jsou stavěny dle skutečných plánů, které se mi podařilo sehnat. Jedná se o lodě, které brázdily světové oceány či moře. Snažím se je stavět s veškerou přesností a výbavou, která na lodích byla nezbytná. Od vyřezání kýlu, žeber, plaňkování, kladek či doplňku si vše vyrábím sám. Výhradně se jedná o ruční práci a každý model je vlastně originál,“ vypráví modelář.

Svá díla je ochoten zájemcům i prodávat. Zřídil si k tomu i webové stránky www.lode.kx.cz/.

Rozměry jeho modelů se pohybují od 70 centimetrů do jednoho metru. „Není však problém plavidla v měřítku zmenšit či zvětšit, pokud si to zákazník přeje,“ podotýká.

Mezi klenoty jeho dílny patří třeba anglická galeona z roku 1577, anglická fregata z roku 1660, americký škuner z roku 1812 či holandskou válečnou fregatu z období roku 1660 až 1680. „Té si vážím nejvíce,“ dodává.