Odborníci varují, že když nebudeme používat svoje pohybové ústrojí, začne se ztrácet svalová hmota a druhotně bude docházet k poškození kloubů a kostí, čímž se dostaneme do začarovaného kruhu. Nedostatek pohybu totiž způsobí omezení funkcí a bolestivost, pro níž přestává člověk cvičit. Je zapotřebí, aby sval byl zatížen alespoň na pětasedmdesát procent, jinak ztratí funkci a zakrňuje. To tedy znamená, že naše tělesná schránka je sestavena na určitý stupeň aktivity.

Z hlediska zdravotních rizik je důležité připomenout, že také záleží na tom, jak je tuk po těle rozložen. Může být nahromaděn převážně na hýždích a stehnech, přičemž tvar těla připomíná hrušku a vyskytuje se převážně u žen.

Tvar těla silných mužů připomíná většinou jablko, tuk bývá rozložen na hrudníku a břiše a signalizuje vyšší riziko chorob srdce, vysokého tlaku, cukrovky a mozkových příhod. Přestože je zdravotní hledisko pádnějším důvodem pro hubnutí mužů, snaží se hubnout především ženy.

Hubnutí je dlouhodobý proces a bude ještě delší, pokud se nebudeme hýbat. Pohyb nám kromě vydání energie přináší i řadu kladů, v neposlední řadě vyrábí endorfiny neboli dobrou náladu.

Výzkumy také ukazují, že kdo po zhubnutí pokračuje v nějaké pohybové aktivitě, s velkou pravděpodobností si váhové úbytky udrží.