Pro ulice, chodníky i silnice Kolína je v tuto chvíli připraveno 132 tun soli, pokud nadílka ve formě sněhu a ledu nakonec přijde. Připravena je i drť ve dvou takzvaných frakcích, tedy hrubosti: jemnější se používá na chodníky, hrubší potom na silnice, když je náledí.

Operační plán zimní údržby, tedy jakýsi manuál, podle kterého se stanovují priority pro úklid sněhu, se však nebude nikterak měnit oproti předchozím rokům, uvedla Věra Suchomelová. „Všechno je při starém, zjednodušeně mají prioritu komunikace, kde se pohybuje městská hromadná doprava, aby se lidé měli jak dostat do práce, a například složky záchranného systému,“ vysvětlila.

Vše má tedy AVE připraveno ve svých skladech. „Pokud se materiál nespotřebuje během roku, dá se to využít i v tom dalším. Každou zimu dokupujeme sůl i drť tak, abychom měli potřebné množství, kdyby přišla tužší zima. Za poslední čtyři roky téměř žádná zima ale nebyla,“ řekla.

Operační plán popisuje také všechny mechanismy, které úklidová firma v zimě používá. Věra Suchomelová vysvětlila, že AVE používá jak samotné úklidové vozy, tak i auta na ruční úklidy, které rozváží pracovníky na ruční úklid sněhu. „Když je vyhlášená pohotovost, tak ji drží všechny mechanismy,“ dodala.