„Při velkém vytížení trati Praha – Kolín – Česká Třebová, na níž tento úsek leží, nebyla cena díla jediným kritériem veřejné soutěže. Klíčovou roli hrál čas, tedy zejména minimalizace výluk,“ řekl Pavel Pechač, technický ředitel a jednatel společnosti Swietelsky Rail CZ. Ta exponovanou trať modernizuje ve sdružení s firmou Subterra.

Investorem díla za 3,83 miliardy korun bez DPH je Správa železnic. „Zakázku vnímáme jako obrovský závazek, pro jehož splnění jsme připraveni udělat maximum. Tam, kde to je technologicky možné, budeme pracovat i 16 hodin denně, tedy ve dvou směnách. Počítáme také s nasazením špičkového sanačního stroje, který je ve srovnání s běžnou konkurenční technikou při stejné účinnosti až o 20 procent rychlejší,“ potvrdil Pavel Pechač.

Stavba zahrnuje úseky Velim – Pečky, Pečky – Poříčany, stanice Poříčany a Velim a zastávky Cerhenice a Tatce. Rekonstrukcí projde železniční svršek a spodek, čtyři přejezdy a pět železničních mostů. Jeden přejezd (v Dobřichově) bude zrušen. Nové odbočky se vybudují v Cerhenicích a Tatcích. Opraví se nástupiště. Součástí rozsáhlého projektu je i kompletní výměna trakčního vedení, rozšíření protihlukových opatření a nové zabezpečovací zařízení ve stanici Poříčany.