Jak se Michala Michlová pro Kolínský deník vyjádřila, k rezignaci ji vedly dlouhodobé spory právě se zakladatelem. „Kvůli jeho roli v organizaci a rozložení moci (zakladatelská práva), kterou nakonec použil,“ uvedla Michlová.

Bývalá ředitelka Prostoru plus Michala Michlová.Bývalá ředitelka Prostoru plus Michala Michlová.Zdroj: archiv Michaly Michlové

Jak celou situaci vnímá? „Nebudu lhát - dva roky jsme s týmem vedení věnovali energii nápravě reputace Prostoru a prezentování reálné práce našich lidí v terénu, v rodinách, na ubytovnách, ve školkách, v K-centru a myslím, že se nám to dařilo. Takže teď mám trochu pocit zmaru. A samozřejmě mám obavy o klienty a klientky, je jich každoročně kolem 2000 – 2500,“ řekla s tím, že odchází lidé s dlouholetou praxí a znalostí regionu.

„Tak doufám, že se noví lidé rychle zorientují a získají si důvěru uvnitř i vně organizace. Taky doufám, že personální výpadky nebudou mít negativní dopad na finance kvůli nečerpání projektů, které je potřeba důsledně hlídat a řídit,“ dodala Michala Michlová.

Petr Steklý odešel z funkce ředitele Prostoru po komunálních volbách v roce 2018, kdy figuroval v kauze distribuce falešných letáků v Kutné Hoře. Následně působil v Kulturním domě Svět v Českém Brodě.

„Neradi bychom dobré jméno a značku, kterou společnost Prostor plus vybudovala svou mravenčí prací potřebným v uplynulých 15 letech, poškozovali nekompetencí a přílišnými detaily konfliktu, ve kterém hlavní roli hrála nezvládnutá očekávání, emoce a kroky, které se staly pro naše partnery nečitelné. To organizaci příliš zatěžovalo a rádi bychom tento styl včasným a věcným poskytováním dostupných informací změnili,“ uvedl v reakci na zmíněné spory.

„Soustavnou práci a působení naší kolegyně Michaely Michlové vnímáme jako jisté zakončení období, kde pro nás naše paní ředitelka byla průvodkyní, která svým vedením a stylem nastavila směřování z velmi těžké situace ovlivněné překotným rozvojem organizace, dopadem odloučení sociálních firem, problémy s projektem Azylového domu a strastiplné rekonstrukce budovy K-centra. Všechny tyto skutečnosti spojené s okolnostmi finanční situace ve spojení s pandemií covid-19 a neúprosným termínům vedly k její rezignaci,“ dodal.

Zakladatel Prostoru Petr Steklý je nyní správní radou pověřený dočasným řízením a vypsáním výběrového řízení na pozici ředitele. „Toto vnímám jako vstřícný krok pro organizaci, její organizační stabilitu a jasný signál zaměstnancům, kterým se paní ředitelka věnovala s velkou energií. Svou péči empaticky věnovala každému z nich. A je potřeba jí za to upřímně poděkovat,“ uvedl Petr Steklý s tím, že v rámci hodnot a potřeb organizace pojmenovaných na jednání správní rady z 9. února se jeví jako velmi podstatné řešení finanční situace a saturace organizace jako takové.

„To jsou jasné úkoly, které mají nejvyšší prioritu. Jmenování dočasného ředitele a příprava výběrového řízení na nové vedení jsou jedním z prvních kroků řešení,“ dodal Steklý. Od 19. března podle jeho slov dojde ke změně na pozici odborného ředitele a ekonoma. „Odchází dva kolegové z terénních služeb pro uživatele drog. Sestavujeme kompetenční model a kvalifikační profil pro inzeráty, kterými budeme efektivně oslovovat naše nové potenciální kolegy. Uvědomujeme si, že posílení týmu je v současné době klíčové,“ říká Petr Steklý.

Kam se nyní bude Prostor ubírat? „Věřte mi, že bych velmi rád odpověděl, že tam, kam směroval vždy. Tedy do inovativní celorepublikové organizace s mezinárodním přesahem, která vytváří projekty sociální podniky dle úspěšných zahraničních příkladů. Ale v aktuální situaci k tomu není ani čas ani prostor. Okolnosti a důsledky pandemie jsou pro sociálně slabé a znevýhodněné opravdu devastující. Musíme se tedy primárně zaměřit na jejich zmírnění,“ řekl.

Organizace se tak prioritně zaměří na sociální a vzdělávací služby, které již několik let provozuje. Klientela podle Steklého takřka exponenciálně roste a odpovědí Prostoru musí být i odpovídající servis v podobě služeb šitých na míru konkrétním potřebám.

Počet sociálně slabých rodin se podle Petra Steklého zvýšil „Řada dětí je mnohdy reálně rok mimo vzdělávací systém. Prioritou bude i viditelnost možností našich služeb v on-line prostředí a s tím související bezpečnost na internetu či zabezpečení osobních údajů. Rádi bychom pomocí elektronických médií a sociálních sítí zprostředkovali lepší dostupnost našich služeb,“ dodal.

A co bude dělat dnes již bývalá ředitelka Prostoru Michala Michlová? Nyní se nahlásila na úřadu práce. „Všechno je jednou poprvé,“ říká s tím, že vzhledem k lockdownu a tomu, že má doma tři malé děti, zůstane chvilku doma, nabere síly a ráda se za pár týdnů pustí do něčeho dalšího smysluplného, co se bude točit kolem sociálních služeb a vzdělávání. „Sama jsem zvědavá, co mi vítr přivane. Aktuálně přemýšlím o dobrovolnictví pro očkovací centrum ve městě, kde bydlím,“ uvedla.