Podle našich informací TPCA už svým zaměstnancům přechod na osmihodinovou pracovní dobu oznámila. Mluvčí automobilky Marek Hovorka v této chvíli, tedy do uzavření celého kolektivního vyjednávání, nesdělil žádné bližší informace.

V současné době se v TPCA pracuje v desetihodinovém směnném režimu čtyři dny 
v týdnu. Odbory přišly s návrhem na změnu na osmihodinovou pracovní kvůli tomu, že zaměstnanci stárnou a kratší směny a delší odpočinek mezi nimi jsou pro zaměstnance z dlouhodobého hlediska výhodnější.

Dalším důležitým bodem kolektivního vyjednávání je samozřejmě mzdová otázka. Vloni po kolektivním vyjednávání se například zaměstnancům ve výrobě na dělnických pozicích navýšila mzda o 700 korun.

Předchozí kolektivní vyjednávání bylo jedno 
z nejdelších v historii automobilky. Musela se o několik týdnů prodloužit platnost původní smlouvy z roku 2014, zaměstnanci vyhlásili dokonce stávkovou pohotovost.

I letos bylo nutné platnost stávající kolektivní smlouvy prodloužit. Původní totiž platila do 31. března, do kdy se původně plánovalo, že by mohlo skončit i aktuální vyjednávání.

Více informací o problematice kolektivního vyjednávání v TPCA přineseme v nejbližších dnech.