„Co se dá dělat, alespoň, že je to jen na pár dní,“ komentoval uzavření křižovatky řidič Roman Pech.

Celá rekonstrukce autobusového nádraží se v této chvíli už přehoupla za polovinu. Výdaje za celou stavbu, pokud se nic nestane a podle místostarosty Michaela Kašpara by to už nemělo být nic zásadního, jsou ve výši 56 milionů korun, cca 45 milionů by měla tvořit dotace. Stavba jede podle plánu.

„Druhá část, na které se nyní pracuje, tedy odjezdová stání pod zastřešením včetně prostoru přímo u budovy vlakového nádraží, by mělo být dodlážděné co nejdříve. Odstavné parkoviště by mělo být zprovozněno kompletně v polovině léta, odhaduji od srpna,“ popsal místostarosta Kašpar a potvrdil, že i tento postup prací je podle harmonogramu, stavba v této chvíli nemá žádné zpoždění. Poté by se měly práce přesunout na prostor, kde dnes stojí dálkové autobusy, tedy tam, kde dřív bylo parkoviště pro osobní auta. Součástí této etapy bude také vytvoření přístupu z ulice Dukelských hrdinů.

Kompletně hotovo by celé autobusové nádraží mělo být na podzim.

Pokud se městu podaří získat dotaci, bude u nádraží i cyklověž. Jasno o tom, zda žádost města Kolína uspěla, by mělo být snad do konce měsíce.

Jak místostarosta Kašpar informoval, žádost úspěšně prošla formálním i věcným hodnocením, má celkem dost bodů, ale do výzvy, z níž Kolín žádá, se sešly žádosti, které jsou v celkovém součtu cca o 200 milionů vyšší, než kolik je alokace. Konkurence tedy bude velká. Na kolínské radnici doufají, že kdyby dotace z této výzvy nevyšla, je tu ještě naděje v přealokování u ministerstva pro místní rozvoj v rámci výzev, ze kterých se naopak všechny peníze nevyčerpávají.

Cyklověž by měla vyrůst v místech, kde dříve bývala trafika. „Místo je prověřené, že bude jednoduché přivést tam sítě, cyklověž samozřejmě potřebuje například elektřinu,“ připomněl místostarosta.

Výstavba moderního zařízení není zrovna levná záležitost, vyjde na 9 až 11 milionů korun. Bude se jednat o automatickou, neřkuli přímo smart cyklověž pro 118 jízdních kol.

Podobná už funguje například v Přerově nebo v Litoměřicích. Až se na kole vydáte na vlak, budete si moci předem online zjistit, kolik už je ve věži kol. Tedy pokud ji stát z větší části zaplatí. Pokud by radnici dotace nevyšla, ze městského rozpočtu cyklověž s největší pravděpodobností stavět nebude.