To by mělo pro obyvatele Kolína znamenat, že nebudou muset řešit osobní návštěvy na úřadě a zda to stihnou v úředních hodinách, značnou část záležitostí bude možné vyřídit z domova elektronicky.

„Budeme řešit i platby přes portál a možnosti komunikace s úřadem. Je tam i systém automatického zpracování dopravních přestupků pro městskou policii a odbor dopravy, spisová služba, elektronická archivace či skartace,“ vyjmenoval starosta.

Město na akci získalo dotaci z ministerstva pro místní rozvoj. Jak doplnila tajemnice městského úřadu Dagmar Soukupová, nový systém bude umět i to, že e-mailová korespondence každého občana se bude rovnou překlápět ke konkrétnímu úředníkovi. Člověk se tak na Portál občana přihlásí přes své heslo a bude tam mít veškerou korespondenci s úřadem či k využití nadefinované elektronické formuláře.

Ve smlouvě s firmou je doba prací na zavedení systému 15 týdnů, nicméně město by rádo, aby Portál občana fungoval už od začátku příštího roku. Do té doby čeká ještě úředníky a zaměstnance městského úřadu podrobné proškolení o novém systému.