Trasa zmiňovaného obchvatu vede převážně po pozemcích zemědělsky využívaných, v některých částech se ale velmi přibližuje k zástavbě. A právě v chatařské oblasti zvané Peklo vznikaly majiteli rekreačního domku velké problémy.

„Vibrační válec způsoboval tak silné otřesy domu, až jsem se začal obávat vážného poškození. Obrátil jsem se tedy na stavební úřad v Kolíně se žádostí o pomoc,“ uvedl majitel chaty Jan Mojko.

Tam ho odkázali na krajský úřad v Praze. Z jakého důvodu nám vysvětlil vedoucí stavebního úřadu v Kolíně. „Vzhledem k tomu, že se jedná o silnici první třídy, vydával stavební povolení krajský úřad. Vše co se týká vlastní realizace stavby se tudíž musí řešit tam na odboru dopravy. Není to z důvodu, že bychom mu nechtěli pomoci, ale proto, že to není v naší kompetenci,“ upřesnil Stanislav Studnička.

Ale zpátky k panu Mojkovi. „Na krajský úřad do Prahy jsem se neobracel, protože jednání bývají zdlouhavá. Abych chodil od dveří ke dveřím a rok čekal, než se něco vyřeší, jsem opravdu nechtěl. Proto jsem vstoupil do jednání přímo s firmou, která obchvat realizuje. A byl jsem velice překvapený jejich vstřícným jednáním. Během dvou dnů jsme se domluvili na řešení a problém přestal být problémem,“ ukončil Jan Mojko.

Technický zásah spočíval ve vykopání rýhy, která byla následně vysypána kačírkem, aby se eliminovaly vibrace z válce. Zástupce firmy, která stavbu realizuje, nám potvrdil, že se snažili panu Mojkovi nějakým způsobem pomoci.

„Pán má chatičku hned vedle našeho obchvatu, tam kde stavíme. K baráku se mu prokreslovaly vibrace takovým způsobem, že se mu klepaly okna a skleničky v baráku. My bychom s tím vlastně nic dělat nemuseli, protože všechny normy jsme dodrželi. Ale vyšli jsme mu vstříc. Sám přišel s řešením, které mu poradil známý, který pracuje také v nějaké stavební firmě, tak jsme to vyzkoušeli,“ nastínil stavbyvedoucí David Hrubeš.

Zásah provedli velice rychle a byl opravdu účinný. Otřesy přestaly a majitel rekreačního domku je spokojený.