Avizovaný úsek směrem od Čáslavi, od čerpací stanice Shell až za mimoúrovňovou křižovatku Nové Dvory byl patnáct minut po sedmé ještě normálně průjezdný, na silnici nebylo zatím instalováno ani žádné dopravní značení.

Zato druhý úsek mezi odbočkou na Kaňk až po odbočku na Hlízov, kde se bude zároveň opravovat celá křižovatka, už byl sveden do jednoho jízdního pruhu.

Do kolony ve směru na Kolín jsme vjeli kousek za Shellkou a postáli v ní zhruba dvanáct minut. Poté, co se kolona rozjela, byl už provoz vcelku plynulý, z Kutné Hory Malína se nám na okraj Kolína podařilo dostat za necelou půlhodinu.

O něco déle to trvalo ve stejném čase v opačném směru, kde se tvořily i delší kolony. Řidiči jedoucí od Kolína do kolony vlítli už na úrovni Libenic. Trasa Kolín–Zálabí–Kutná Hora Malín trvala necelých čtyřicet minut.

Dá se ale předpokládat, že co nevidět ještě přituhne. Kyvadlový provoz totiž v pondělí ráno zatím řídili pracovníci Ředitelství silnic a dálnic namísto semaforů a jeden ze dvou opravovaných úseků byl stále průjezdný. Jakmile začne oprava i na něm, dají se očekávat kolony o poznání delší.

Zvýšený provoz zaznamenali řidiči na trase mezi Kolínem a Kutnou Horou přes Červené Pečky. Nebyl úplně dramatický, ale svou roli mohla sehrát i skutečnost, že o částečné uzavírce na hlavním silničním tahu ještě někteří motoristé nevědí, a tudíž budou hledat jiné cesty až v dalších dnech.

Během rána jsme při testu Deníku trasu mezi kolínskou nemocnicí a křižovatkou České ulice a ulice Na Valech v Kutné Hoře absolvovali za celkem běžných čtrnáct minut, od kruháku nad hasičárnou to bylo za jedenáct.

Za sedmnáct minut bylo možné dojet od křižovatky u bývalé OVS kolem nemocnice do Kutné Hory Na Vala, což nikoli výjimečně zapříčinil blížící se začátek vyučování v blízké škole. To bylo důvodem většího shluku vozidel rovněž v Červených Pečkách na křižovatce náměstí a odbočky směrem na Malou Vysokou.

V první etapě uzavírky by práce na silnici I/38 měly skončit letošního 31. října, pokračovat se pak bude znovu na jaře příštího roku.

„První, přibližně 1340 metrů dlouhý úsek opravíme v tomto roce mezi odbočkou na Kaňk a odbočkou na Hlízov, včetně křižovatky. Současně směrem od Čáslavi opravíme 480 metrů silnice od čerpací stanice Shell až za mimoúrovňovou křižovatku Nové Dvory,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martin Buček.

Opravovat se podle něho bude za provozu po polovinách vozovky, jezdit se tak bude volným jízdním pruhem s kyvadlově řízenou dopravou.„Zbývající úseky bychom rádi zahájili na začátku druhého čtvrtletí příštího roku. Aktuální předpoklad je duben 2022,“ doplnil Buček.