Třebaže se jedná o hlavní dopravní tepny, silnice Masarykova i Jaselská působily tak, že spíše než stroje je prohrnovaly pneumatiky osobních aut.

S tím však nesouhlasil Karel Kozdera, který má v AVE na starosti zimní údržbu. „Všechny mechanismy jsou venku, z toho tři silniční a pět chodníkových. Za hustého sněžení se chodníky prohrnují, poté se budou sypat drtí," řekl.

Jak se ale dalo spatřit, tři kusy techniky na celou síť kolínských silnic zrovna nestačily. O vyjádření jsme požádali také starostu Kolína Víta Rakušana. „Vyjádřil jsem svoji nespokojenost s tím, jak Kolín vypadá. To jsem volal jednatelce AVE. Její odpověď je, že veškerá technika je nasazená, že hlavní silnice jsou protažené," řekl.

Hovořili jsme také s Martinem Tichým, vedoucím odboru regionálního rozvoje. Ten se vypravil prozkoumat situaci jak v Kolíně, tak i v Kutné Hoře, která je Kolínu co do zimní údržby často dávána za příklad. „Stručně zhodnoceno, stav vozovek v obou městech je podobný, stejně jako silnice druhé a třetí třídy, včetně nájezdů na obchvat. Situace odráží stav počasí," vysvětlil.

Podle něj je nutné počítat se zhoršenou situací, protože nějakou dobu trvá, než úklidová auta vyjedou. „Mám informace, že AVE vyjelo někdy po desáté hodině, sněžit začalo kolem půl deváté ráno, považuji to za dostatečný časový odstup. Budeme ale prověřovat, zda tomu tak bylo, jak se to deklarovalo," podotkl.

Jak dále Martin Tichý uvedl, je nutné brát v potaz roční období a datum v kalendáři. „Stav chodníků je třeba v Kolíně lepší než v Kutné Hoře. Chodníky na sídlišti, Masarykově ulici, Zálabí a podobně jsou celkem prohrnuté a v pořádku," zhodnotil stav.