„Elektromobilita je výrazně dražší, třeba tento autobus stojí dvaapůlnásobek běžného autobusu, které dnes po Kolíně jezdí. Při nákupu vozů by to byla obrovská investice, i provoz by byl o něco dražší v porovnání se současnými naftovými autobusy,“ řekl místostarosta. Připomněl však, že evropská legislativa postupně spěje k tomu, že bude dané třeba určité procento vozového parku MHD v alternativních pohonech.

Elektrobus se nabíjí většinou přes noc a má dojezd 300 až 320 kilometrů. Cestující si jízdu pochvalovali. „Pěkné svezení, moderní, pěkný, čistý, tichý autobus,“ popsala jedna z cestujících.

Autobusový den PID v Letňanech.
PODÍVEJTE SE: Autobusové veterány se proháněly po metropoli. V rámci osmi linek

Po černém elekrobusu s výrazným futuristickým designem čeká na kolínské cestující další zajímavost. Ve vozovém parku kolínské MHD jsou toho času dva menší vozy Isuzu, které jezdí například na lince 13. „Na léto máme přislíbeno zhruba na týden zapůjčení autobusu Isuzu Cabrio,“ prozradil místostarosta a ujistil, že je tam samozřejmě i varianta zatažení střechy. „Takže pokud by pršelo, cestující to nevyplaví z autobusu,“ dodal místostarosta v s nadsázkou.

Nabídka zapůjčení autobusu cabrioletu byla už vloni, ale kvůli covidu bylo složité vyladit termín, město to tedy raději posunulo na letošek. „A snad už bude doba lepší,“ řekl místostarosta.