Zastávky by podle mluvčího ŘVC Jana Bukovského měly umožnit plynulejší provoz. Lodě budou mít v přístavištích například přípojky elektřiny a vody.

Turistům na malých rekreačních plavidlech chce stát umožnit krátkodobě navštívit okolí a přenocovat. Přístavní molo pro malá rekreační plavidla, včetně plavidel z půjčoven je v Kolíně na pravém břehu vedle lávky na Kmochův ostrov. „Pro osobní lodě přístavní můstek vyroste naopak přímo na Kmochově ostrově, asi 200 metrů po proudu od lávky,“ uvedl mluvčí ŘVC.

Už v dubnu měla v Nymburce začít stavba veřejného přístaviště pro rekreační plavidla i malé výletní lodě. Ovšem podle ŘVC zatím ještě nebylo požádáno ani o vydání stavebního povolení.

Ministr dopravy Dan Ťok chce nyní převést ŘVC pod ministerstvo zemědělství. S tím souhlasí i premiér Andrej Babiš. Další novinkou je, že o přístavy se má starat Státní podnik Povodí Labe.

Jaké jsou záměry s nákladním přístavem v Kolíně?"Věřím, že se povede projekt výstavby a rozvoje kolínského veřejného přístavu co nejdříve dokončit tak, aby Labe ulehčilo našim přetíženým silnicím. Přístav v Kolíně je součástí sítě nejvýznamnějších evropských přístavišť. Po dokončení plavebního stupně Přelouč bude možné po Labi plavit náklady až do Pardubic. Po řece bude možné vozit nejen nadrozměrná břemena, ale i zboží, které je dnes přepravováno kamiony po přetížených silnicích. Přitom doprava lodí je nehlučná, ekologická a levná. Kolínský ztrátový přístav snad ožije. Jde o jediný nezáplavový přístav v Česku,“ uvedl majitel společnosti České přístavy Miroslav Černý.

Jiří Červín