Podle něj bez podání žádosti ze strany investora, kterým je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), nemůže Drážní úřad posoudit kompletní technicko provozní stav zabezpečovacího zařízení. „Rekonstrukce a uvedení do provozu tohoto přejezdu v této fázi je stále na bedrech investora, tedy SŽDC, nikoliv na schvalovacím orgánu, kterým je Drážní úřad,“ dodal Novák.

Jak šel čas na přejezdu obce Tatce

Kliknutím infografiku zvětšíte.

Marek Illiaš, mluvčí SŽDC, přitom v minulosti několikrát tvrdil, že se čeká právě na vydání průkazu způsobilosti. „Žádost na úřadě není,“ přiznal nyní Illiaš s tím, že ji SŽDC v nejbližších dnech podá. Funkční by pak zařízení mělo být během měsíce října.

Marek Illiaš rovněž zdůraznil, že zabezpečovací zařízení na tento přejezd nainstalovala SŽDC z vlastní iniciativy. Navíc prý stálo zhruba desetinu běžné pořizovací hodnoty, jelikož zde byly využité součástky ze jiných demontovaných zabezpečovacích zařízení, které se rušili.

Diskutovaný železniční přejezd se stal osudným nejednomu řidiči. Většinou šlo pouze o hmotné škody, bohužel tu však došlo i ke smrtelné nehodě.