Od nynějška už řidičům a chodcům slouží zbrusu nový most s takřka neomezenou nosností.
Objížďka trápila obyvatele a peníze z kapes tahala i obecní kase. „Také veškerý komunální odpad se na skládku do Radimi musel dovážet objížďkou, takže se výdaje navýšily. Na každý svoz se najelo zhruba deset kilometrů navíc," popsal zastupitel Ondřej Horák.

Původní most zničila povodeň. Přesněji řečeno dvě. Po první povodni v roce 2012 se uvolnily kvádry, most byl provizorně opraven a čekalo se, až se najdou peníze na důkladnou rekonstrukci. Jenže přišla další velká voda, a ta už destrukci dovršila úplně.

Most musel být definitivně uzavřen, stržen a nahrazen novým.

Demolice byla poměrně rychlá, problémy se ale ukázaly při zakládání nového mostu.

„Stavba měla členité podloží, které bylo navíc hodně propustné. Výkopy byly opakovaně silně zaplavované vodou, muselo se hodně odčerpávat. Bylo třeba vytvořit štětovnicovou stěnu, která vždy ohraničila jímky a zabránila, aby se voda dostala do výkopových jam," popsal stavbyvedoucí Přemysl Paulenka.

Stavba začala vloni v říjnu, přes zimu bylo nutné udělat kratší přestávku, protože stavbu nosné konstrukce nešlo riskovat ani v zimách, jaké poslední dva roky v našich končinách máme.

Stavbu nového mostu provázely i majetkové nesnáze. Začalo se s ní o něco déle, protože jeden z těsně přiléhajících pozemků patřil zemědělskému družstvu, které je v likvidaci. Pozemek nakonec odkoupila obec, aby se mohlo s pracemi vůbec začít. Středočeský kraj jako vlastník komunikace následně do stavby investoval kolem 10 milionů korun.

„Nový most má podstatně vyšší zatížitelnost oproti původnímu, kde byla výrazně omezena. Dnes je vlastně neomezená, dle mostního listu je to přes 26 tun, což se na silnicích nevyznačuje," vysvětlil mostní technik Milan Jeřábek.

„Jsem rád, že se za poslední čtyři roky Středočeskému kraji podařilo na Kolínsku opravit celou řadu důležitých silnic a mostů. Doprava zůstane nadále naší hlavní prioritou," shrnul náměstek hejtmana Marek Semerád.