VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Žena reklamovala mobilní telefon, neúspěšně!

Kolín - Romana Ryšavová si zakoupila mobilní přístroj. Přišla porucha, pak několik oprav a nakonec hádky s prodejcem. Výměna vadného aparátu je v nedohlednu

17.2.2008 8
SDÍLEJ:

Kolínská prodejna, ve které si Romana Ryšavová koupila mobilní telefon.Foto: Deník/ Tomáš Husa

Z reklamace může někdy vzejít opravdu pořádný problém. Své o tom ví i Romana Ryšavová, která se Kolínskému deníku svěřila s potížemi, které ji při reklamaci potkaly: „V květnu roku 2006 jsem pro dceru zakoupila na splátky v kolínské prodejně mobilní telefon za 3600 korun,“ nastínila začátek problémů. „Dcera si na zadní kryt vyryla ornament ve tvaru srdce, a ten se právě následně při reklamaci stal jedním z mnoha zádrhelů,“ popsala. Po osmi měsících od nákupu mobilní aparát začal zlobit. „Podle mého názoru telefon špatně nabíjí,“ řekla Romana Ryšavová. Zavítala tedy do prodejny kvůli reklamaci. „Podle jejich vyjádření se jednalo o technickou závadu. Mobil mi opravili a vše běželo tak, jak má,“ vylíčila s tím, že zpočátku nechtěli reklamační opravu provést. „Odkazovali se na vyryté srdce na zadním krytu. Ovšem to na funkčnost mobilu nemá podle mě vliv,“ objasnila. Ale i po téhle opravě mobilní aparát nadále zlobil. „Následovala druhá a nyní i třetí oprava,“ řekla Romana Ryšavová. Problém vidí i v nekvalitních vyměněných bateriích, jež byly popraskané. „V prodejně mi nabídli vrácení vadného telefonu za pět set korun a nebo výměnu základní desky za tři a půl tisíce, a to si nemůžu dovolit,“ konstatovala. „Vadí mi i neseriózní chování zaměstnanců prodejny. Nevím již, co mám dělat. Zaměstnanec prodejny mě odkázal na soudního znalce. Na zaplacení znalce však nemám finanční prostředky,“ nastínila Ryšavová. Ředitel společnostiPetr Hudec, pod kterou prodejna spadá, poskytl Deníku vyjádření.

Ředitel společnosti Petr Hudec, pod kterou prodejna spadá, poskytl Deníku vyjádření:

Vzhledem ktomu, že zákaznice si zakoupila mobilní telefon značky Siemens dne 21.4.2006, je povinností prodejce vobdobí minimálně 24 měsíců na tento telefon poskytnout plnou záruku a to dle občanského zákoníku. Tato záruka se ze zákona prodlužuje o dobu pobytu zařízení vservisu. Tuto záruku jsme zákaznici poskytli a na základě záruky přišla telefon reklamovat 7.2.2007, kdy závada byla bez problému ve lhůtě 30ti dnů odstraněna autorizovaným servisem výrobce. Dále zákaznice reklamovala telefon 14.5.2007, kde byla závada opět ve lhůtě 30ti dnů odstraněna autorizovaným servisem výrobce a vtomto případě výměnou základní desky. Vletošním roce zákaznice reklamovala telefon 11.1.2008 spopisem závady: „samovolně se vypíná jde zapnout cca po 30 minutách, nejde foťák …. Fotí do zelena“. Vzhledem ktomu, že vČeské Republice existuje značný nesoulad mezi občanským zákoníkem a obchodním zákoníkem, kde při neuznání opravy servisem jsme nuceni hradit náklady na zamítnutou opravu a nejsme oprávnění toto přenést na toho, kdo ji způsobil (zákazník), disponujeme vlastním servisním technikem, který posuzuje oprávněnost reklamací zboží, které knám zákazníci nosí buď ve stavu, kdy je podezření na mechanické způsobení vady zákazníkem (pád, oxidace) nebo přístrojů, které jsou knám přineseny na vykonstruované závady těsně před uplynutím 24 měsíční záruky tak, aby zákazníkovi byla vrácena celá pořizovací hodnota přístroje. Toto je velice častý postup, neboť si uvědomte, že pokud si koupíte mobilní telefon za 10.000 Kč, 2 roky jej budete používat, následně si vymyslíte 3 stejné závady, dle zákona máte nárok na vrácení kupní částky a za vrácených 10.000 Kč si pohodlně můžete zakoupit opět aktuální mobilní telefon. Je to pro otrlého zákazníka výhodnější než prodat telefon vbazaru za 1000 Kč, nemyslíte ? Ale abych se vrátil kvěci této zákaznice. Dle vyjádření našeho servisního technika vnikla do mobilního telefonu neznámá kapalina a vtom případě bylo diagnostikováno, že mobilní telefon byl provozován vrozporu se záručním listem a návodem kobsluze. Vzhledem ktomu, že ze zákona o oprávněnosti reklamace rozhoduje prodejce, rozhodli jsme oprávněně na základě vyjádření školeného technika o zamítnutí reklamace a o ukončení záruky. Zákaznici jsme nabídli buď výměnu základní desky vhodnotě cca 3.500Kč, což je nerentabilní, popřípadě placený pokus o vyčištění základní desky za cenu cca 500Kč dle náročnosti operace (čištění, pájení, prohřátí desky kombinací tavné pasty a horkého vzduchu). Zákaznice byla dle vyjádření mých zaměstnanců arogantní a nepříjemná a vyhrožovala všemi možnými cestami jak společnosti způsobí újmu, což pravděpodobně provádí touto cestou a odmítla jakékoli klidné řešení situace. Proto jsme ji vrátili, jak nám ukládá zákon, mobilní telefon bez opravy svyjádřením o zamítnutí reklamace. Dovoluji si Vám oznámit, že na výhružky nereflektujeme a budeme se případně bránit i soudní cestou vpřípadě vydání článku, který se nebude opírat o jakékoli hodnověrné důkazy. Vpřípadě, že zákaznice snaším postupem nesouhlasí, je její zákonné právo se obrátit na soudního znalce, popřípadě se domáhat práva soudní cestou, což ji vzhledem koxidaci telefonu nedoporučujeme. Ohledně vadné baterie Vám mohu sdělit toto: Zákaznice při podání telefonu do servisu tvrdila, že baterii koupila nedávno u konkurence. Baterie však jevila známky značného opotřebení, které neodpovídá stáří baterie kupované „nedávno“. Proto odmítáme jakékoli spekulace o údajně popraskané baterii naší vinou. Nevidím jakýkoli důvod, proč bychom zákaznici úmyslně „popraskávali“ baterii. Věřím, že tento email byl dostatečně vyčerpávající na to, abyste si udělal obrázek o tom, jak někteří zákazníci zneužívají 2 leté záruky.

Autor: Tomáš Husa

17.2.2008 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

SERVIS

Zdravotnictví - Zdravotnictví Pracovníci přímé obslužné péče v 16 000 Kč Ostatní pracovníci v sociálních službách v oblasti pobytové péče Pracovníci v sociálních službách. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16000 kč, mzda max. 23000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: První kontakt:, Vetešníková Hana Mgr., tel.: 321 796 232, po - pá 7 - 14 hod,, e-mail: vetesnikova@usphradek.cz,, osobně: Červený Hrádek 45, po - pá 7 - 14 hod., , Náplň práce:, Individuální plánování služby klientům, role klíčového pracovníka., , Požadavky:, Kurz pracovníka v sociálních službách výhodou, práce i o víkendech (denní směny), řidičský průkaz sk. B., , První smlouva na dobu určitou jeden rok, po zapracování možnost smlouvy na dobu neurčitou., , Zaměstnanecké výhody:, Wellness pobyty, příspěvek zaměstnavatele na stravování - stravenky.. Pracoviště: Domov na hrádku, poskytovatel sociálních služeb-cerhenice, Za dráhou, č.p. 442, 281 02 Cerhenice. Informace: Hana Vetešníková, +420 321 796 232. Výroba - Výroba Obsluha strojů 15 000 Kč Obsluha zařízení (kromě lakovacích) na povrchovou úpravu kovů a jiných materiálů Obsluha smaltovací linky. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč, mzda max. 16000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: První kontakt:, Ladislav Petrů Bc., tel.: 321 610 540, 602 318 179, pracovní dny 8 - 16 hod,, e-mail: petru@karma-as.cz,, osobně: v pracovní dny 9 - 14 hod, Zborovská 693, Český Brod., , Tradiční český výrobce v oblasti plynových zařízení společnost Karma Český Brod a.s. hledá nové kolegy do výroby., , Aktuálně hledáme kolegu nebo kolegyni pro posílení týmu na smaltovně., , Požadavky:, Dobrá fyzická kondice, pracovitost, zodpovědnost., , Náplň práce:, Příprava a navěšování plechových dílců do smaltovací linky, dohled nad průběhem smaltování a svěšování posmaltovaných dílců., Smaltování probíhá na průběžné smaltovací lince., , Nabízíme:, Zaučení na ranní směnách, poté přejdete na dvousměnný provoz., Budete odměňováni v hodinové mzdě., Příspěvek na stravu, možnost podnikového ubytování., Práci i pro manžele či partnery - s možností uplatnění na jiné pozici ve výrobě., Práci v blízkosti vlakového i autobusového nádraží., , Pracovní doba:, Dvousměnný provoz, 6 - 14 hod a 14 - 22 hod., V červenci celozávodní dovolená 2 týdny, v prosinci 1 týden.. Pracoviště: Karma český brod a.s., Zborovská, č.p. 693, 282 01 Český Brod. Informace: Ladislav Petrů, +420 321 610 540,602 318 179. Stavebnictví - Stavebnictví Stavební dělník 12 200 Kč Dělníci v oblasti výstavby budov Pomocný dělník, přidavač. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12200 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracovní doba od 7:00 do 19:00., , Po domluvě práce o víkendu., , Pomocné práce na stavbě.. Pracoviště: David růžička, 280 02 Kolín 2. Informace: David Růžička, +420 602 392 140. Obchod - Obchod Nákupčí 18 000 Kč Nákupčí Obchodník, nákupčí. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 18000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: První kontakt:, Musil Viktor, tel.: 774 928 809, , e-mail: job@maxihit.cz,, osobně: pouze po předchozí domluvě., , Požadavky:, Znalost zboží z oboru drogerie, domácí potřeby, textil. , Znalost Vietnamského jazyka velkou výhodou na úrovni rodilý mluvčí - jednání a obchodní komunikace s dodavateli převážně ve vietnamském jazyce. , Služební cesty po EU (HU,PL,IT)., Trestní bezúhonnost., , Nabízíme: , Zaměstnanecké slevy, obratové bonusy, profesní rozvoj.. Pracoviště: Maxihit s.r.o. - kolín, V Opletkách, č.p. 585, 280 02 Kolín 2. Informace: Viktor Musil, +420 774 928 809.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
AKTUALIZUJEME

Bouře v kraji zastavila vlaky

Garage Fest změnil lehce místo, zahrálo devět kapel
36

OBRAZEM: Garage Fest změnil lehce místo, zahrálo devět kapel

OBRAZEM: Pánská burleska poprvé zavítala do společenského domu

Kolín – Vůbec poprvé se v Kolíně v sobotu večer objevila poměrně novinka na poli zábavy, kterou je mužská kabaretní a burleskní show v podání pánské skupiny říkající si The Roosters.

OBRAZEM: Českobrodské posvícení přilákalo spoustu návštěvníků

Český Brod - Tradiční Českobrodské posvícení se koná každý rok týden před svatým Václavem a ani letos tomu nebylo jinak. Na místní náměstí se během týdne sjížděli provozovatelé různých typů pouťových atrakcí, které doslova zaplnily centrum Českého Brodu.

OBRAZEM: V Dobřichově se zabydlely pohádkové postavičky

Dobřichov – Pohádkové postavičky se v sobotu 22. září zabydlely v obci Dobřichov. Pohádkovou cestou děti procházely a setkávaly se tak s různými pohádkovými bytostmi. Nebyla to jen tak ledajaká procházka. U každé z bytostí děti plnily nějaké úkoly. Řešily hádanky, hlavolamy, poznávaly, běhaly, skákaly. Za správně provedený úkol si vysloužily na soutěžní kartičku razítko.

OBRAZEM: Na kolínské Řepařské drážce oslavovali Řepánkovy slavnosti

Kolín – O víkendu si na Řepařské drážce připomněli Řepánkovy slavnosti. Letos to byl již dvanáctá ročník těchto oslav.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT