Hrou na japonskou flétnu Shakuhachi ji zahájil Vlastimil Matoušek, několik básní zarecitoval bohém a muzikant Petr Adámek.

„Větší výstavu jsem nikdy nepřipravil, stěžejní pro mě je zde vystavený literární plakát Lawrence Ferlinghettiho, s nímž jsme se setkali v pražské Lucerně a na vystavených fotografiích to zdokumentoval Radek Tomek. Dalším osudovým setkáním pro mě bylo, když se mi v roce 1965 na vojně dostal do ruky výtisk Světové literatury číslo 6 ilustrovaný Jiřím Balcarem. Ten mě přivedl k beatnické kultuře a k japonské i čínské poezii a čtu si v něm dodnes," shrnul Houdek ve vlastním úvodu s onou odrbanou knihou v ruce.

„Většinou vybírám obrázek na verše, ale občas, výjimečně, je daná fotografie a k ní hledám báseň," přiznal autor, který ilustroval rýmy takových autorů jako Allen Ginsberg, Bob Dylan, Le Roi Jones, Gary Snyder, ale vytvořil i větší cykly na básně tuzemských autorů Vladimíra Holana, Karla Havlíčka a Karla Hynka Máchy.

„Tolik literárních plakátů pohromadě jsem sám ještě neviděl," rozesmál přítomné Miloš Kim Houdek v závěru své úvodní řeči. Vzhledem k zaměření autora se na vernisáži nepodávalo jen obligátní víno, ale nechyběla ani ochutnávka čajů, o hudební zpestření se postarala kapela Utři nos hrající na pódiu vedlejšího klubu Scapino. Zajímavou expozici je možné vidět až do konce dubna.