Vlak vyjíždějící z Českého Brodu stačil naštěstí včas zastavit, k tragédii nedošlo. „Událost je dále v šetření," dodal Martin Drápal s tím, že nebyl nikdo zraněný. Podle něj vlaky zastavili 218 metrů od sebe.

Zatím není jasné, zda selhala technika nebo lidský faktor.

„Ani se moc nedivím, že se to dvakrát v krátké době stalo. Na nádražích v Českém Brodě, Poříčanech, Pečkách či ve Velimi totiž nedávno zrušili výpravčí a vše je dálkově řízeno z pražské Libně. Asi to ještě nějakou dobu potrvá, než si to takzvaně sedne. I tohle by podle mě mohl být důvod nepříjemné události na železnici," řekl jeden z drážních pracovníků, který si přál zůstat v anonymitě, avšak redakce jeho jméno zná.

Provoz na trati byl nejdříve úplně zastavený a později vlaky místem projížděly po jedné koleji. Potvrdil to mluvčí Českých drah Radek Joklík. „Vlaky nabíraly až desítky minut zpoždění," dodal s tím, že jde o hlavní železniční trať.

„Kamarádka mířila na přijímací zkoušky, kvůli této události na ně nestihla dojet včas," prozradila Kristýna Baštářová. „Volala mi a říkala, že ve vlaku musela zůstat sedět až do příjezdu hasičů, takže asi další půl hodiny," dodala ještě.

Naštvaní byli i další cestující. „Už zase?" reagovala Jana Zachová. Obdobná událost se totiž na takřka stejném místě stala již o víkendu, kdy proti sobě poblíž Českého Brodu vyjel vlak a pracovní vozidlo.

„Pracovalo se na vyloučené koleji a z ní vyjelo vozidlo do cesty vlaku, který mířil z Kolína do Prahy. Strojvedoucí se uviděli a podařilo se jim zastavit," popsal víkendovou událost Jan Kučera, generální inspektor Drážní inspekce s tím, že událost patrně bude bez škody. Jediná škoda může být vyčíslena na zpoždění vlaků.

Drážní inspekce byla samozřejmě přímo na místě a v této chvíli příčiny a okolnosti nadále šetří.

Totéž dělá také policie. „Ke střetu nedošlo," potvrdila mluvčí Martina Fejfarová. „Událost šetříme pro podezření ze spáchání trestného činu obecného ohrožení z nedbalosti," uvedla policejní mluvčí.

Vlak a montážní vůz zastavily 45 metrů od sebe. Nikdo nebyl zraněn. Jen provoz na trati musel být několik hodin veden po jedné koleji.

Podtrženo, sečteno, naštěstí se vlastně téměř nic nestalo. Jenže v případě provozu na železnici je mezi tímto konstatováním a neštěstím v podobě střetu jen opravdu velmi tenká hranice.

Sedíte-li za volantem auta, máte povinnost jet tak, abyste dokázali bezpečně zastavit na vzdálenost, na kterou vidíte. Toto ale pro vlak, zvlášť při rychlostech, jimiž se dnes vlaky dokáží řítit, neplatí. Strojvedoucí vlaku mnohdy dokáže plně rozjetou mašinu zastavit i při sebevětší vůli až po několika stech metrech.

Nebylo by možná od věci, aby si tuto skutečnost připomněli někteří řidiči, kteří občas riskují na železničních přejezdech. Zkrátka vlak není auto…

O výsledku setření události, ke které došlo na železniční trati u Českého Brodu, vydá Drážní inspekce konečnou zprávu do šesti měsíců.