„Jako cyklista nepotřebuji od hřbitovů směrem k Borkům projet šesti křižovatkami, zahnu do Zličské a projedu to zadem. Pro mě tato cyklostezka postrádá smysl," řekl jeden z přítomných občanů Jaromír Novotný.

„Nepovažuji se za cykloodborníka, ale podle mě je stezka nesmyslně vedená. Budou tam neustále dopravní nehody, o tom jsem přesvědčený," nechal se slyšet další z příchozích Jindřich Synek.

„Při projektování cyklostezky jsme řešili, proč ji nevést zadem," souhlasil s Jaromírem Novotným vedoucí odboru regionálního rozvoje Martin Tichý. Podle stanoviska odborného projektanta a platného generelu cyklostezek města Kolína se však podle jeho slov při stanovování trasy cyklostezky vycházelo z předpokladu, že se nebude muset zužovat profil stávající komunikace. „To byl v ostatních ulicích problém a nebylo by možné provést bezpečné oddělení provozu cyklistů, chodců a vozidel, aniž by došlo ke změně šířky komunikace," řekl Martin Tichý.

„Minimální potřebná šířka komunikace s cyklostezkou je 11 metrů. Sadová ulice, což byla alternativa, má 10,5 metru a Zličská 7,8 metru. Okružní ulice 19,5 metru. Pokud bychom se odchýlili od generelu, neredukovali bychom počet křížení s komunikací," dodal Martin Tichý.

Jak připomněl starosta Vít Rakušan, nová cyklostezka bude znamenat napojení centra Kolína na evropskou Labskou stezku. V našem případě není možné vybudovat cyklostezku po břehu Labe," uvedl Vít Rakušan s odůvodněním, že město tam není vlastníkem pozemků.