Situace totiž graduje. „Problém s hlukem se zhoršuje. Město slíbilo nový povrch silnice, úpravu propadlých kanálů a uvolněných poklopů," vysvětlil Milan Barták.

Protihluková úprava silnice by mohla pomoci, konkrétně takzvaný tichý asfalt. Jenže silnice patří kraji a jak nám řekl Vít Rakušan, který s krajem o problému jednal, na úpravu povrchu zatím nejsou v rozpočtu kraje peníze.

Jenže sdružení chce řešení. „Nám je jedno, komu silnice patří. My chceme, abychom měli stejné podmínky jako jinde v Kolíně a dalo se tu žít. Někteří obyvatelé se chtějí odstěhovat," popsal zoufalství obyvatel Milan Barták.

Situaci ani nepomáhá to, že řidiči kolikrát nerespektují nejvyšší povolenou rychlost. Polepská silnice je prostě dopravní tepnou. Tomáš Růžička, kolínský místostarosta, na stížnost reagoval tak, že v Polepské vyrostly semafory, nově tam je přechod pro chodce a zpomalovací retardér v horní části Polepské ulice.

Jenže podle Milana Bartáka to jsou opatření nedostatečná. „Semafory jsou, to je pravda, ale buď dole v ulici nebo ve směru k hasičárně. Když auta jedou opačně, tak je to nahoře sice zastaví, ale za těch 300 metrů ke kruhovému objezdu to zvládnou rozjet," oponoval.

Ale jak najít kompromis mezi bezproblémovou dopravou a spokojeností tamních obyvatel? Velice komplikovaně. „Objevil se požadavek občanského sdružení Kolín náš domov, které si přálo přesměrovat nákladní dopravu z ulice Havlíčkova do Polepské," řekl místostarosta Růžička, že najít kompromis je velmi složité.

Problém je i takový, že kvůli množství aut v lokalitě se kolikrát jezdí po chodníku. To netrápí jenom samotnou Polepskou ulici, ale také i přilehlé. Na příkladu to vysvětlil člen sdružení Na polepské cestě. „Na Královskou cestu zatáčí obrovské množství aut, náklaďáků a autobusů. Při střetu je těžké se vyhnout, takže se jezdí po chodníku. To jsme ostatně zdokumentovali fotografiemi," řekl Barták.

Podle Tomáše Růžičky je však aktuálně na tahu Středočeský kraj. Kolínský starosta Rakušan bude podle svých slov řešit problematiku dopravy s náměstkem Peterou, kde se bude řešit také položení tichého asfaltu. „Chápu, že jsou občané dané lokality nešťastní. Na druhou stranu, investice pro Polepskou představují skutečně mnoho, ostatní lokality potřebují pomoc také," řekl místostarosta Růžička.

Členové občanského sdružení Na polepské cestě však požádali vedení města, senátora Lebedu a dopravní experty na schůzku, která se má odehrát na začátku listopadu. Právě tam by měla zaznít konkrétní opatření, které si členové přejí. Podaří se nalézt klid v lokalitě takto zatížené dopravou?