Jde o rekonstrukci silnice přes Kbílek směrem k silnici na Bečváry a rekonstrukci silnic třetí třídy od hlavního silničního tahu na Prahu (I/12) přes Cerhenice, Ratenice a Vrbovou Lhotu až téměř k dálnici.

Neznamená to však, alespoň v této chvíli, že se akce nebudou dělat vůbec. „Tyto akce budou přesoutěženy," hlásí nyní kraj.

Kartami však může ještě notně zamíchat pondělní zasedání krajského zastupitelstva, které bude volit nového hejtmana.

Podle původního plánu se s pracemi mělo začít zhruba po prázdninách, nyní lze počítat s časovým posunem v návaznosti na to, kdy se vyhlásí nová soutěž na firmu, která provede stavební práce.

Silnice by se měly opravovat kompletní živičnou úpravu, tedy výměnou obrusných i podkladních živičných vrstev. Navržená byla oprava podkladních vrstev metodou recyklace za studena, což znamená, že se téměř všechen starý materiál na místě smíchá s novými pojivy, a odpadá tak doprava materiálu.

Řidiči by se díky opravě měli zbavit i nepříjemného a na mnohých místech nebezpečného vyklenutí silnic. Ty starší bývaly totiž až od dva metry užší a kraje se nezřídka jen takříkajíc přilepily, tedy udělaly jen na povrchu a nikdo neřešil vlastní konstrukci silnice. Původní podloží na prostředku tedy vydrželo, ale kraje hlavně nákladní auta rozlámala a doslova zamačkala do země.

Oprava by měla přinést rovnou, vyspádovanou silnici.