„Vypadá jako z 50. let, šedivé domy, rozbité chodníky a tankodrom místo silnice. Zrovna včera jsem tam projížděl a mám pocit, že je tam těch děr teď ještě víc a přitom nelze říct, že by to byly nové výmoly po zimě, vždyť žádná nebyla,“ popsal řidič Štefan Matyáš.

Po výběrovém řízení na stavební firmu, která Pražskou ulici přemění na pěkné, opravené místo, se ovšem cena prací vyšplhala o hodně výš, než radnice předpokládala. Jak většinou veřejná soutěž dostane projektovou cenu níž, taky nastal pravý opak. Celá rekonstrukce i se sítěmi od náměstí Republiky po Modrý bod vyjde téměř na 42 milionů korun. 

Rockové legendy vystoupily v Městském společenském domě.
Art rockové skladby staré několik desetiletí u publika pořád zabírají

„Je to obrovská částka, je vyšší, než jsme předpokládali, projektantsky jsme se pohybovali kolem 30 milionů,“ potvrdil starosta Vít Rakušan. Příčina vysoké ceny je podle jeho slov fakt, že sítě pod povrchem silnice jsou opravdu ve špatném stavu. „Ale i tím, že práce jsou skutečně podle architektonické soutěže, podle sofistikovaného návrhu a vyžadují se tam kvalitní materiály, kvalitní mobiliář. Nejde se zkrátka po nejlevnější hmotě. Chceme, aby to byl důstojný vstup do města,“ dodal starosta s tím, že samozřejmě bylo nutné změně ceny přizpůsobit městský rozpočet. Pražská ulice je tak největší změnou rozpočtového opatření.

Během výběrového řízení komise vyřadila dvě firmy, jednu kvůli referencím, druhou kvůli rozpočtu. I kdyby se některá z nich odvolala, jarní termín zahájení prací to podle radnice neohrozí. Vodohospodáři, kteří v Pražské ulici pracovali už na podzim, chtějí pokračovat hned po Velikonocích. „Ke konci dubna by měla nastoupit městská část, tedy vlastní budování, ale i ta začíná sítěmi – konkrétně kanalizací,“ upřesnil starosta.

Celkově hotovo by mělo být v říjnu, možná se o týden, dva posune zahájení prací na kanalizaci. „Po zkušenostech jsem drobným pesimistou, tak říkám, že doufám, že do zimy bude hotovo,“ uvedl Vít Rakušan.

V rámci úprav, které se už nebudou odehrávat pod povrchem, ale budou viditelné nad ním, dojde k opravě silnice, bude se pracovat na chodnících, zeleni, cykloinfrastruktuře, přibude mobiliář, vyřeší se parkovací místa, zkrátka bude to kompletní rekonstrukce celého prostoru. Ze současných zhruba dvou desítek parkovacích míst by jich mělo vzniknout téměř 40.

Ilustrační foto
Zápisy do škol se blíží. Dostane se na všechny?