Jakým způsobem se mapuje trasa, kterou náklad jede?

Vedoucí přepravy, trasař musí sednout do auta a celou trasu projet dopředu. Musí proměřit výšku, hlavně umostních konstrukcí, musí hlídat šířku, aby náklad projel ve všech úsecích. Existují speciální měřáky, kterými se všechny parametry změří a zapíší. Dalším limitujícím faktorem je váha. Na celou trasu musím mít posudek na nosnost mostních konstrukcí. Pokud tam je nižší nosnost než je náklad, musí se mosty, není-li jiná možnost, podepřít

Jak dlouho trvá příprava trasy?

Je to rozdílné. Záleží na velikosti nákladu, na místě, kam se má dopravit. Některé připravuji týden, některé déle. Osmimetrová náklad mi zabral dva měsíce. Je potřeba počítat, že musí být vydané posudky a snimi a zvolenou trasou jdete na ministerstvo dopravy, které schvaluje přepravu konkrétního nadměrného nákladu.

Která místa po republice dělají při přepravě největší problém?

Jednoznačně jsou to nové kruháčky usupermarketů. Ty jsou pro nás neprůjezdné. Dalším problémem jsou mýtné brány na jedničkách silnicích. Výškově tam neprojedeme, proto musíme hledat náhradní trasy na silnicích druhých či třetích tříd. Zatáčky problém nedělají. Podvozky aut mají natáčecí nápravy, tak se krásně vytočí.

Které místo bylo nejproblematičtější na této cestě?

Ve Zdechovicích je ve stoupání napravo kostelík a proti němu domy. Šířka je tam něco málo přes sedm metrů. Tam jsme museli dávat pozor. Nedaleko Přerova je iobec Říkovice, kde jsme kvůli nosnosti měli podepřený most speciálními zvedáky. Po průjezdu aut se přeměřovalo, zda-li nedošlo kpoškození konstrukce. Tomu se věnuje speciální dopravní oddělení. Po průjezdu se diagnostikoval most uMoravské Třebové.

Jaký největší náklad jste vezli?

Už jsme vezli iosm metrů široký. Projížděli jsme zástavbou domů, kde na každou stranu bylo pár centimetrů.