Kolín - Trojice nejlepších nápadů, jak oživit a vylepšit Kolín, získá dohromady sto tisíc korun, za které se tyto myšlenky zrealizují. Platformou má potom být mobilní aplikace Lepší místo, pomocí které mohou lidé posílat úředníkům své tipy, co ve městě změnit.

Tato myšlenka se jmenuje #dobrysoused, což je současně tzv. hashtag, který mohou použít lidé pro označení svého nápadu v aplikaci Lepší místo. Čas zaslat svůj tip, jak zlepšit život ve městě, mají do 13. července do půlnoci.

A jak tedy přispět svojí troškou do mlýna na vylepšení města? Musíte stáhnout do svého telefonu aplikaci Lepší místo, poté zadat Nový Tip a do kolonky Název uvedete #dobrysoused.

Potom stručně popíšete svůj nápad, připojíte také fotografii, kde by se mohl realizovat a pošlete. „Za třicet sekund máte hotovo a pak už jen můžete přímo v aplikaci sledovat, jakým nápadům bude ten váš konkurovat, sdílet na sociálních sítích a lajkovat," vysvětluje Petr Steklý z Lepšího místa.

Kromě sto tisíc korun získají nápady i dvacítku dobrovolníku ze třech firem působících v kolínské průmyslové zóně, kteří se budou na realizaci podílet. Jsou to automobilka TPCA, GEFCO a Yusen Logistics.

Aplikace Lepší místo funguje v Kolíně už od roku 2013, lidé tak hlásí problémy ve veřejném prostoru přímo "svým" úředníkům. Ti již vyřešili 1088 podnětů. "V průběhu naší účasti v akceleračním programu Laboratoře Nadace Vodafone jsme si navíc uvědomili, že máme nejen moderní nástroj k upozornění na nesrovnalosti, ale dokážeme jím také propojit všechny, kteří chtějí být aktivní a zvelebovat místo, kde žijí. Občany, radnice a odpovědné firmy," vysvětluje Petr Steklý.

"Máme radost, že jsme u toho. Nejen, že naše kolegyně Monika Koťarová pomáhá tomuto smysluplnému projektu v rámci svého Roku jinak, ale navíc se zapojíme do projektu, jehož výsledek přinese obyvatelům zase o něco zajímavější a lepší Kolín. A hlavně je skvělé, že jdou do toho naši sousedé z průmyslové zóny s námi! Kromě spolupráce na výrobě našich vozů tak spojíme své síly i v pomoci místu, kde společně působíme," raduje se Pavel Beneš, manažer pro Vnější vztahy automobilky TPCA. „Věřím, že tuto skvělou příležitost využijí i další odpovědné firmy. Myslím, že každá firma by měla mít svůj podíl na zvelebování regionu, ve kterém žijí její zaměstnanci," dodává.