Jak připomněl starosta Kolína Jiří Buřič, výstavba stanice byla jedním zkroků takzvané smlouvy o porozumění mezi státem, městem a automobilkou TPCA. Sjejí výstavbou se mělo začít už vroce 2005, ale výběrové řízení na dodavatele stavby bylo zrušeno, následovalo nové, a tak se na základní cihlu klepalo až vloni včervenci, kdy na pozemku, který věnovalo město Kolín, byla jedna velká louže vody. „Už vroce 2005 jsme ale museli ustanovit jednotku pro tuto hasičskou stanici,“ předeslal šéf kolínských hasičů Jan Bradna stím, že jednotka vpočtu velitel plus čtyři členové čekala na dostavbu krásné nové budovy ve vrátnici TPCA. Říkalo se tomu virtuální stanice.

Dnes je podle upřesnění ředitele středočeských hasičů Jana Žižky ovčárecká stanice vpořadí dvaatřicátou ve Středočeském kraji. Slouží zejména pro oblast TPCA a spádovou část dálnice D 11. Od dubna už například na dálnici a její přivaděč vyjížděli ovčárečtí hasiči celkem dvacetkrát, vesměs kvážným dopravním nehodám. Ovčárečtí nejsou tak docela, jedná se o dálkově řízenou stanici, to znamená, že operační pracuje vcentrále, tedy vKolíně vPolepské ulici, kam se schází tísňová volání také pro okresy Kutná Hora a Benešov.

Při příležitosti slavnostního otevírání dostala ovčárecká stanice od TPCA osobní zásahový automobil. Její viceprezident Jiří Černý spolu sposlancem Davidem Rathem si vtíže chvíli tak trochu zahráli na hasiče. Páska, která se obvykle stříhá klasickými nůžkami, byla vpřípadě nové stanice kovová a kpřestřižení bylo třeba nůžek hydraulických, i když samozřejmě přestřižení tradiční pásky chybět nemohlo.

Stanice řečí čísel

Výstavba ovčárecké hasičské stanice vyšla zhruba na 30 milionů korun

Slouží zde tři směny vpočtu velitel + čtyři hasiči

Kdispozici mají dvě nákladní zásahová vozidla Mercedes Atego, čili CAZ 27, a Tatru 815, čili CAS 32