Přítomnost filmařů však zaskočila místní živnostníky. Přestože proti samotnému natáčení nic nenamítají, pře〜kvapil je požadavek štábu na odstranění reklamních poutačů. Již včera dopoledne totiž Zlatá ulička ožila ve víru příprav. Vše muselo vypadat věrohodně. Dobové okenice a odmontování reklamních poutačů obchodů nevyjímaje. Zatímco dělníci v plném proudu chystali vše pro natáčení, majitelé obchodů neskrývali své emoce.

„Téměř nikdo se s námi nebavil. A finanční kompenzace za to, že naše reklama šla dolů? Kdepak,“ pokrčil rameny fotograf Josef Čáslava. Hovořil však smířlivě přátelským tónem. „Spíše než peníze mi vadí, že hrozí zanešení naší techniky v obchodě prachem ze šotoliny, kterou zde před prodejnou filmaři pokládají. Lidé mi ji na botách nosí do krámu,“ upozornil Čáslava. Obdobně mluví spolumajitel protější zastavárny Jindřich Charvát. „Jistě tady také se svými vozy zaberou okolní ulice a majitelé povolení typu A nebo B, kteří zde běžně parkují, budou mít smůlu. To se mi nelíbí,“ řekl Charvát.

Producent Filip Doruška však krotí vášně. „Večerní natáčení je úplně běžné a nikoho neomezí. Reklamní poutače obchodů na své náklady odmontujeme a pak připevníme zpět na místa. Proč bychom tedy měli platit obchodníkům nějaký ušlý zisk?“ podotkl Doruška.