Ba­revná herna, dvě veselé třídy skobercem a polštáři na zemi. Tak vypadá třída pro maminy smalými dětmi, které se rozhodly seznamovat děti sangličtinou od batolecíhověku.

VKolíně se rozhodla výukové centrum pro předškoláky postavit na nohy Jana Patková. Původní profesí učitelka prvního stupně Jana Patková vysvětluje důvody, proč se snaží projekt uvést vživot.

„Ve škole při výuce angličtiny mě trápilo, že neexistuje jednotná didakticky ucelená metoda výuky cizích jazyků. Hledala jsem alternativu.“ Vzpomíná, jak před několika lety ji překvapilo na návštěvě známých vPolsku dvouleté dítě, které na ni začalo mluvit anglicky.

To byl impuls. Začala shánět informace ojiných metodách výuky cizích jazyků. Hledání korunoval úspěch. Metoda Helen Doron. Děti od tří měsíců do čtrnácti let se přirozenou formou učí angličtinu.

Co to znamená vpraxi? Přijde maminka smalým miminkem a zpívá mu anglické písničky, mluví na něj. Dítě se tak neučí nový jazyk, ale cizí jazyk vnímá přirozeně. Jana systém přirovnává kmluvě vdvojjazyčných rodinách a upozorňuje, že je dobré soustavné vedení: „Je to jako ve škole, tam také nestačí hodina výuky, ale je potřeba, aby se obsah učiva opakoval a procvičoval.“

Výuka bude probíhat kontinuálně, od jednoho roku do šesti let. Jedna aktivita střídá druhou, pracuje se vmalých skupinkách smnožstvím písniček a her. Vletním období bude doplňkově nabízen jazykový tábor pro děti srodiči, pro které bude dopňkový program přednášek.

Jana Patková upozorňuje ina prohlubování sociální vazby mezi dítětem a rodičem. Vychází zvlastní zkušenosti: „Zajímám se, stejně jako spousta maminek na mateřské, co sdětmi budu dělat, jak jim poskytnout to nejlepší.“