Těsně před 10. hodinou ukazovaly jízdní řády, že Valašský expres, který měl Kolínem projíždět ve směru na Prahu před 8. hodinou, stále neprojel a měl více než 160 minut zpoždění. Podobně na tom byl i expres Ostravan. Ten měl být na Kolínském nádraží před 9. hodinou a v Praze pak v 9.34. Jeho zpoždění dosahovalo před 10. hodinou skoro dvou hodin. Jinak na  tom nebyly ani další rychlíky na hlavní tahu. Odjezdy z Kolína na Prahu na čas hlásily před 10. hodinou pouze osobní vlaky.

close Situace na kolínském nádraží 24. 6. 2024 info Zdroj: Deník zoom_in Situace na kolínském nádraží 24. 6. 2024

Z Prahy do Kolína, vlaky jezdily vesměs na čas, ačkoliv i zde rychlíky ve směru na Českou Třebovou měly zpoždění. Před 10. hodinou hlásil Leo Express 90 minut zpoždění, přičemž z Prahy měl původně odjet v 9 hodin a v Kolíně být v 9.37. Slovácký expres měl z Prahy původně odjet v 9.03 a v Kolíně být v 9.41. Ten však hlásil 40 minut zpoždění.

Kolem třinácté hodiny už byla situace o poznání klidnější. Vlaky ve směru na Prahu měly nejčastěji zpoždění v rámci minut. Výjimkou byly vlaky s delšími trasami, které hlásily zpoždění v rozmezí půl hodiny až hodiny.

Porucha v České třebové

Velká zpoždění vlaků nejen v Kolíně způsobila porucha trakčního vedení na nádraží v České Třebové. Mluvčí Správy železnic Martin Kavka Deníku sdělil, že podle informace od dispečera došlo před 02.00 k prasknutí napínacího lana trakčního vedení a jeho pádu do kolejiště. Do spadlých drátů pak najel nákladní vlak. Na opravě se pracovalo od čtvrté hodiny ráno, kdy byl vlak vyproštěn, až do devíti hodin. Tou dobou ale některé vlaky už měly i mnohahodinová zpoždění a jiné spoje byly odřeknuty a nahrazeny autobusy.