„Zatím nemáme oficiální zprávu od Středočeského kraje. Vím jen, že nový most je dlouhodobě zařazen v zásobníku projektů. Chceme rekonstruovat Masarykův most, je třeba tyto dvě akce sladit dohromady,“ upozornil starosta Kolína Vít Rakušan. „Jsme rádi, že se bude nový most opravovat, není zcela v ideálním stavu, nicméně spustila se řada dotazů a my jsme neměli od kraje informace,“ dodal.

Že v případě uzavření nového mostu bude ve městě dopravní krize, starosta nikterak nezpochybňuje. „Pokud bude dostatek času, můžeme jednat o různých možnostech řešení, o i takových, která se jeví téměř jako sci-fi,“ předeslal Vít Rakušan. Město dokonce přemýšlelo o tom, že by se podílelo na výstavbě pontonového mostu přes Labe, kudy by v době opravy nového mostu doprava proudila. „Jako laik řeknu, ano, můžeme to zkusit, ale nevím, jestli je to možné,“ dodal starosta.

Čas, zdá se, na přípravu velké rekonstrukce bude. Zatím ještě není ani projektová dokumentace, ani vybraná firma, která ji udělá. To bude trvat nejméně do podzimu, možná do začátku příštího roku. Poté je třeba počítat několik měsíců na zpracování projektu. Následně bude veřejná soutěž na dodavatele a dá se předpokládat, že ten neuzavře most a nezahájí práce před zimou. Teoreticky tedy vychází začátek rekonstrukce nejdříve na rok 2020. A v tomto roce jsou opět krajské volby, u nichž také není zcela jasné, jak kartami zamíchají.

Pokud by při rekonstrukci nového mostu došlo k úplné uzavírce, čekala by řidiče, zejména řidiče kamionů, velmi složitá a velmi dlouhá objízdná trasa. Oddechly by si ale lidé bydlící v Ovčárecké ulici, kudy by pak kamiony výjimečně nejezdily. „Na Masarykův most je rozhodně pustit nemůžeme,“ říká starosta.

Místostarosta Tomáš Růžička připomněl, že akce si možná vyžádá další velké investice do objízdné trasy, a to před uzavírkou i po jejím skončení. „Proto bude velký tlak nechat most částečně průjezdný,“ dodal.

Obyvatelé města z plánované rekonstrukce nemají radost. „To si vůbec nedokážu představit, až se všechna auta nahrnou před novým mostem místo na něj tak do centra k úřadu práce a dál do úzkých ulic. To se to mezi oběma světelnými křižovatkami ucpe a bude to stát až na kruhák u Kouřimky,“ soudí Štefan Záhorka. „Snad když v tom nebudou kamiony, které to vždycky brzdí před kruháky, tak to snad nebude tak zlé,“ snaží se být optimistou další Kolíňák Lukáš Brázda.