Vyplývá to z informací na profilu zadavatele. Správa železnic v něm navíc poprvé připouští, že zdánlivě nekonečné zdroje, které proudily ze státní a evropské kasy do drážních staveb, mohou začít vysychat. „Zadavatel s ohledem na úpravu v předpokládané výši disponibilních finančních zdrojů pro rok 2022 odsunul termín možné realizace této veřejné zakázky,“ uvedla Správa železnic.

Jako další důvod uvádí i provozní možnosti, především pak výluky na koridoru. Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury počítá příští rok s 55 miliardami pro Správu železnic, letos došlo k navýšení na 60 miliard.

Kominík Michal Frič.
Kominík v Praze a středních Čechách? Čekejte ho spíš pod stromečkem

Ještě v říjnu 2019 Správa železnic uváděla, že úpravy vyjdou na 216 milionů korun. O pár měsíců později zastropovala v první soutěži cenu na 363 milionech korun, přesto se do tendru nikdo nepřihlásil. V posledním pokusu Správa železnic zastropovala cenu na 423 milionů korun.

Nový podchod má vzniknout přestavbou stávajícího technologického podchodu pro zajištění bezbariérové přístupnosti nástupišť. Každé nástupiště bude nově propojeno s podchodem jedním výtahem a jedním schodištěm. Kromě pohodlného přístupu k vlakům bude velkým přínosem také jeho prodloužení pod celou stanicí až do Starokolínské ulice. Zároveň dojde k výstavbě nového kabelovodu. Součástí stavby bude také úprava nástupišť, jejich zastřešení a oprava administrativní budovy u přednádraží a vybudování nového orientačního a informačního systému v celé stanici.