Hlavně na autobusovém terminálu by měl podle jeho slov probíhat především ruční úklid, ostatně na ploše není ani příliš možnost strojního úklidu.

Jak místostarosta Kašpar potvrdil, pohotovost pro ruční úklid bude platit i o víkendech. To je novinka. Původní operační plán, který město schválilo, totiž s víkendovou pohotovostí pracovníků na ruční úklid v rámci úspory nepočítal.

A jak už to tak bývá, za čas přišel okamžik, kdy se to vymstilo.

Nyní by tedy už nemělo by dojít k situaci jako před dvěma lety, kdy se husté sněžení začalo sypat v pátek v noci. Takže kdo musel v sobotu sednout za volant nebo vyrazit pěšky, ten si to lidově řečeno opravu „užil“.

„Silnice byly samozřejmě zasněžené nebo na nich byla vrstva rozježděné břečky, ale postupně se uklízely. Ovšem třeba autobusové zastávky, ty málem nebyly vidět. Za celý víkend člověk nepotkal jediné koště. Bylo opravdu strašně znát, že se neuklízí ručně,“ zavzpomínal Kolíňák Jan Závada.

Jak zavtipkoval další z Kolíňáků Michal Pačes, sníh si holt nevybírá. „Klidně si nezodpovědně napadne nejen po pracovní době, ale ještě k tomu o víkendu,“ smál se.

Zimní údržba ulic v Kolíně

Kliknutím zvětšíte.

V tzv. prvním pořadí důležitosti, kde je časový limit pro zajištění sjízdnosti do čtyř hodin po skončení spadu, má AVE Kolín více než 32 kilometrů silnic. V druhém pořadí, tedy s limitem údržby do 12 hodin, pak téměř 25 kilometrů. Ve třetím pořadí (do 48 hodin) je to 28 kilometrů a ve čtvrtém 87 kilometrů. Celková délka místních komunikací v Kolíně je více než 170 kilometrů.

„Na komunikacích I. pořadí bude sjízdnost zajišťována posypem chemickými prostředky v celé jejich délce, a to především prostřednictvím mechanismů, které umožňují přesné dávkování a rovnoměrné rozprostření chemických rozmrazovacích látek na vozovce,“ uvádí vedoucí zimní údržby AVE Kolín Karel Kozdera.

Na komunikacích II. a III. pořadí bude prováděn občasný chemický nebo inertní posyp, a to zejména na dopravně nebezpečných místech, jakými jsou křižovatky, velká stoupání, ostré zatáčky, zastávky MHD, mosty. Jinak budou udržovány ve sjízdném stavu pouze pluhováním.

K posypu komunikací AVE Kolín používá chlorid sodný do sedmi stupňů mrazu, chlorid vápenatý tekutý 23% při větších mrazech a inertní materiál – drť frakce 4/8, 2/5. Na zimní údržbu je připraveno celkem 14 kusů mechanizace.

Seznam kolínských ulic a lokalit zařazených do 1. pořadí zimní údržby

1. Legerova 251,15 m
2. Pol.vězňů (Leger.–Pražská) 370,61 m
3. Pražská (P. vězňů-Modrý bod) 445,95 m
4. 5. května (od Pražské k Tescu)
5. Sídliště Kasárna (od 5.května po po ul. Pražská) 610 m
6. V Zídkách (Beneš.-Hrnčíř.) 303,39m
7. Riegrova 438 m
8. Hrnčířská 142,01 m
9. Míru (Hrnčířská-Beneš.) 475,99 m
10. Sídliště Vodárna (T. Brzkové, Hrnčířská, A. M. Jelínka, A. Dvořáka) 679 m
11. Masarykova (v obou směrech) 987,49 m
12. U Nemocnice 1062 m
13. Táboritská 752,72 m
14. Jateční 732 m
15. Orebitská 480,71 m
16. Plynárenská (Tyl.-Havlíčk.) 822,45 m
17. K Dílnám 497,04 m
18. Tylova 122,82 m
19. Plynárenská (Tyl.-Polep.) 487,92 m
20. Duk. hrdinů 300,61 m
21. BUS nádraží 288,34 m
22. Rorejcova 644,22 m
23. Kutnohorská (N.most-P.věz.) 313,66 m
24. Pražská (n.Rep.-Karlovo n) 168,89 m
25. Sluneční 346 m
26. Kovářská 84,57 m
27. Zámecká 94,82 m
28. Na Hradbách 80,51 m
29. K. Světlé 142,98 m
30. Husova 99,35 m
31. Rubešova 157,32 m
32. Brandlova 93 m
33. Parléřova 73 m
34. Kouřimská 206,93 m
35. Kutnohorská (Kar.n.-P.věz.) 170,91 m
36. Karlova 82,83 m
37. Kmochova (Bezručova –soud) 142,42 m
38. Sokolská 293 m
39. Nad Zastávkou 240 m
40. Polit. vězňů (soud-Kutnohorská) 383,19 m
41. Mostní 158,18 m
42. Starý most 334,08 m
43. Tovární (A.Kaliny-Okružní) 508,38 m
44. Okružní (Tovární-Křič.) 2287,44 m
45. Brankovická 834,08 m
46. Komunikace zóna TPCA 8570 m
47. U Borku (Brank.-Sadová) 384,62 m
48. Sadová (U Borku-Ovčár.) 688,85 m
49. Tovární (Okružní–Třídvor.) 283,54 m
50. Vinická 800,41 m
51. Říční (Vinická–Třídvor.) 199,23 m
52. SE Kolínská 949,74 m
53. SE Hlavní 991,75 m
54. SE Nová 384,42 m
55. SE Hřbitovní 727,01 m
56. Areál pivovaru